Back on track!

22.6.19


Jestli mě někdo už chvíli znáte, asi víte, že se už od mala dokola snažím hubnout. Veškeré moje snažení se za těch pár let proměnilo v 15 kilo navíc, závislost na cukru a nestálé chutě na všechno, čemu by se dalo říkat junk food. Brzy jsem pochopila, že nemá cenu držet nějaké diety, protože jsem upřímně stejně nikdy žádnou nedodržela. Bohužel se mi nikdy ani na 100 % nepodařilo žít, dnes tak opěvovaným, zdravým životním stylem. Každý rok jsem si dávala nesmyslná předsevzetí o tom, jak budu denně cvičit, pít jen vodu, jíst nízkotučný tvaroh, řapíkatý celer a avokádo. Tušíte správně, nikam to nevedlo a já už 3. ledna seděla s pytlíkem chipsů na gauči.


Poslední dobou jsem se ale o své tělo začala více zajímat. Uvědomila jsem si, že moje strava založená na zpracovaném cukru, nezdravém tuku a hromadě sacharidů, mě nikdy dál neposune a na zdraví nepřidá. Začala jsem sledovat fitness blogerky, číst knížky o výživě a vnímat své tělo. Po tom, co jsem se minulý rok z Anglie vrátila o 9 kilo těžší, jsem si řekla dost a začala se opravdu snažit. 

Lhala bych, kdybych napsala, že jsem přestala jíst brambůrky, čokoládu a pít colu, ale ráda bych se s vámi podělila i o ten malý progres, který u mě vedl k velkých změnám! Naučila jsem se v obchodech vyhýbat uličkám se sladkostmi, tučným jídlem a přestala jsem si kupovat nesmysly, které jsem vyměnila za zeleninu, ovoce, sýry, hummus, rýžové kaše a třeba oříšky. Přišla jsem dokonce na to, že kaše jsou výborné i bez tuny granka nahoře, jogurty se dají koupit bílé bez cukru a éček a ovoce se do nich může hodit až doma čerstvé a třeba ten balíček chipsů se vůbec nemusí sníst hned celý. Wow! 

Jednou z mých největších inspirací byla Péťa Elblová, na kterou jsem narazila na YouTube. Její cesta za lepším já mě neskutečně motivovala. Péti vlogy a fitness deníčky jsem sledovala jako seriálový maraton. Jak jsem psala v článku o mých cílech v roce 2019, řekla jsem si, že od ledna začnu pravidelně cvičit. Světe div se, tenhle rok je oficiálně první úspěšný, i co se cvičení týče. Právě cvičící videa podle Péti jsem si maximálně zamilovala a jela jsem je stále dokola. Sem tam jsem to střídala s výzvami od FitFab nebo videi od LadyLabu.


Možná víte, že spousta známých blogerek cvičila podle Pétiných e-booků. Nad těmi jsem vždycky slintala a moc si je přála, ale nějak se mi nechtělo investovat do tréninků, které si můžu poskládat sama doma z různých videí. 

Zlom přišel ve chvíli, kdy na mě v mailu vybafla akce na roční výzvu Fit by Péťa, která kromě tréninkových plánů na každý měsíc obsahuje motivační texty, cvičební video, 3 sestavené jídelníčky (ze kterých beru pouze inspiraci), velmi jednoduché, nenáročné a chutné recepty, úkoly na daný měsíc a členství ve facebookové skupině. Neodolala jsem. (Teď mě rodiče asi zastřelí, promiň mami, půjdu na brigádu, jo?)




mám za sebou první týden tréninků a nemůžu si to vynachválit. Péťa do plánů zařazuje moje snad nejoblíbenější cviky, které mě baví a vidím po nich změny. Celá komunita holek ve výzvě je skvělá. Navzájem si radíme, sdílíme spolu všechny highlighty i lowlighty, recepty a motivaci. Péťa se pečlivě věnuje každé z nás, komentuje naše příspěvky a pohání nás kupředu. Článek o výzvě najdete tady.





Pokud zvažuje, jestli do roční výzvy investovat, určitě do toho běžte. V naší komunitě je i Verča Emča, kterou můžete znát z blogu a stejnojmenného podcastu Čas kávičky nebo třeba Maky, která na svůj instagram přidává skvělé recepty a motivační fotky.!

Určitě se můžete těšit na zhodnocení a výsledky prvního měsíce společné výzvy. Tak nám držte palce!

Na závěr bych ráda zmínila pár highlightů uplynulého týdne. 1) Končí školní rok. 2) Péťa mě začala sledovat na instagramu. 3) Stala jsem se jedním z autorů přispívajících na web BloggersRE, tak se můžete těšit na mé články i tam. <3



24 comments

  1. Moc krásný a inspirující článek, držím palce při plnění výzvy!

    ReplyDelete
  2. S brambůrkama to moc dobře poznám, je to jako droga. Dokud nesníš celý sáček, nedá se přestat. Ale je super, že sis to takto uvědomila a držím palce ve výzvě. Ať tě cvičení baví i nadále.
    Povídání nejen o kosmetice

    ReplyDelete
    Replies
    1. U mě je největší problém, že už si to sama ani nekupuji, ale jakmile to někde vidím, tak neumím přestat.
      Děkuji ti! <3

      Delete
  3. Great achievement dear, even i am doing same thing , trying to lose weight, one reason is that i love to do my workout, and now i follow diet too. you are looking great,keep doing it you will love yourself for it.All the best and stay fit.
    i am your new follower #55, hope you will follow me back. keep in touch.good day.
    New Post on My Blog | Instagram | Bloglovin

    ReplyDelete
  4. Jéé, tak to je super, že ses do toho takhle pustila :)) Držím palce, aby Tě to bavilo a naplňovalo i dál :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
  5. Tak to je super :) Ja idem niečo robiť s mojím bruchom :) po 4 deťoch už nie je to čo bolo ale zatiaľ mi to veľmi nevadí lebo som tak či tak chudá ale tak trošku ovisnuté mi už lezie krkom :)

    HOME DECOR || MOJA PRACOVŇA SNOV

    ReplyDelete
    Replies
    1. Máš krásnou postavu! Ale chápu tě, zpevnění nikdy neuškodí. :)

      Delete
  6. Na fotce to teda vypadá, že máš moc krásnou postavu a žádných 9kg navíc! :) Být Tebou už jenom zpevňuju, ale nehubla bych :) Jinak Ti držím palečky, ať Ti všechno vyjde podle Tvých představ! Taky se snažím nějak parvidelně cvičit, ale co si budem, v těch vedrech to není moc ideál :D

    WantBeFitM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Těch 9 kilo mám už dole právě. Ale furt mám tuk na břiše, zadku a v oblasti stehen, na fotkách jsem vždycky nastavená v nějaké pózičce, která to trošku maskuje. :D
      Moc ti děkuju, držím palce i tobě! :)

      Delete
  7. Chudnutie je večný boj aj v mojom prípade. :) U mňa zaberá celkom spoľahlivo fitness diár, vďaka ktorému sa mi naozaj darí na sebe pracovať. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mně žádné diáře nikdy nevydržely. :( Ale zapisování do papírů od Péti se mi zatím daří. :)

      Delete
  8. ja som sa vykašlala tiež na diéty a zameriavam sa skôr na to spevnenie, a je super že sa výzvy držíš a veľmi ti fandím a teším sa na ďalší progres :)

    ReplyDelete
  9. Držím palce🙏. Akorát prosimtě, ty jsi fakt hodně štíhlá, nechceš hubnout moc, že ne? Víš, že tě mám ráda, takže to nepíšu jako hejt, ale jsi už pěkně štíhlá a hubnout by asi nebylo nejrozumnější 💖😱.

    Jinak super, já mám občas týdny, kdy mám moc věcí a nestíhám a nebo se na to "vykašlu". Navíc, když člověk nemá vlastní pokojíček nebo místo na cvičení, tak je to otravný. Ale je to i tak výmluva😅. Takže jsi super, že cvičíš fakt pravidelně. Do života je to to nejlepší rozhodnutí.

    Verča ze Ztracena v Praze I SEBEPOŠKOZOVÁNÍ JMÉNEM EPILACE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milá Verčo,
      moc ti děkuji za komentář! Nemusíš mít strach, zaprvé znáš moji postavu z fotek na instagramu, které jsou často jen pózičky, které mi uberou ještě pár kil navíc.. :D Momentálně mám na svých 178 cm 68 kg a věř mi, že to bříško, stehna a zadek tam fakt jsou. :D Ráda bych se zbavila ještě kousku přebytečného tuku a tělo více zpevnila. :) Navíc mě to opravdu baví a nemyslím si, že bych to přeháněla. <3
      Také mám často problémy s jídlem - třeba záchvatovité přejídání, které mi moc nepřidává..

      Děkuju! :)

      Delete
  10. Skvelý článok. :) Myslím si, že si sa dostala na správnu cestu. Niekedy si treba dopriať aj nezdravé veci, no hlavné je všetko s mierou. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc! :)
      Přesně tak, všeho moc škodí.

      Delete
  11. Moc tě obdivuji, že žiješ zdravě a staráš se o své tělo. Já teď začínám a ještě to bude běh na dlouhou trať. Péťu Elblovou mám taky moc ráda :)
    One Loving Girl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Také jsem teprv na začátku. :) Držím ti palce!

      Delete
  12. Krásná postavička, jen co je pravda, a jestli tě cvičení i baví, tak palec nahoru! Jsi šikovná, že jsi vydržela. Já se cvičením od přestěhování do Prahy dost bojuji, chybí mi možnost vyjet si odpoledne na kole nebo jít do práce pěšky.

    ReplyDelete
  13. Moc ti fandím at se daří! pro mě je fitness vše a život bych si bez sportu nedovedla představit ale sama vím, jak byly začátky sakra těžké :)

    Life by Angellyca

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!