June sunny days

6.6.19

Moji milí, pokud se těšíte na nějaký zajímavý článek, tak vás asi zklamu. Mé dny se poslední dobou točí jen kolem školy, autoškoly a doučování mých žáčků. Sice se pomalu, ale jiště blíží konec školního roku, ale na mě se ty všechny povinnosti sypou jako domeček z karet. Každý den máme minimálně dva testy, končím školu kolem třetí a hned poté zasedám za volant naší autoškolácké Fabie. Nedokážete si představit, jak moc se těším, až to všechno (snad úspěsně) budu mít za sebou. V úterý mám závěrečky, tak mi držte palce, budu to potřebovat. <3

Aby celý článek nebyl jen o mém fňukání, tak vám sem hodím pár fotek, které se mi nahromadily v telefonu za posledních pár dní.

O víkendu bylo krásně, většinu času jsem ležela na zahradě a chytala bronz. Na poslední chvíli, jak to mám ve zvyku, jsem dočítala knížku z mého výběru povinné četby k maturitě. Každý ve třídě prezentujeme děj knížky, autora, zařazení autora do období v literatuře, jazykovou stránku, kompozici a snad všechno, co se o knize dá říct. No a na mě taky došla řada. Dnes už ale můžu spokojeně napsat, že to mám za sebou. 

Četla jsem Rozmarné léto od Vladislava Vančury, které vystihlo nejen červen v Krokových Varech na řece Orši, ale i sychravý a chladný květen letos. Knížku bych vám doporučila, pokud nevíte, čím doplnit seznam maturitní četby, protože má velmi jednoduchý děj (spíše žádný) a velmi bohatou jazykovou stránku o které se dá dlouze mluvit. Jinak je to náročné, nezajímavé čtení plné archaismů a přechodníků, po kterém bych normálně nesáhla.

Následující fotky jsou z rodinného, víkendového výletu. V neděli jsme s rodiči zavítali do Rožďalovic, kde jsme si v restauraci Bučický mlýn pošmákli na těchto úžasných burgerech. Mňam!







 Prošli jsme se kolem rybníku a našli krásný hřib!

Na závěr bych se s vámi ráda podělila o nové úlovky ze sekáče, ze kterých jsem měla opravdu radost!



Jak se máte vy?



23 comments

  1. Ty poslední šaty<3 jinak... Vančurovo Rozmarné léto.. ambiciózní volba:D osobně jsem to přelouskala, ale vůbec mi ten slovosled nedával smysl. O ději ani nemluvím. Nevím, co máte na seznamu, ale osobně se mi dobře četl Saturnin, Paulo Coelho, Pán Prstenů a Orwell :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seznam máme dost rozsáhlý, takže je z čeho vybírat. Vančura je sice na čtení nic moc, ale má jednoduchý děj a postavy, téměř žádné zápletky a myslím, že se dá dost povídat o té právě složité jazykové stránce. Podstavy mluví vznešeným jazykem s přechodníky a archaismy v podstatě o obyčejných věcech, o nemyslech. :)
      Kouknu na to, děkuju.!

      Delete
  2. Ty jo, ty růžový šaty jsou hodně super nález! Jinak držím palce, ať se ti vše vydaří. Jinak to vypadá, že máš hezký vztah s rodiči a oni spolu (?), to je skvělý🙏.

    Jinak já se mám vlastně dobře :).

    Verča ze Ztracena v Praze I JAKÉ ZAJÍMAVOSTI JSEM NAŠLA V KVĚTNU?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byla jsem z nich nadšená! Děkuji ti. :)
      Jo, všechno je tak, jak má být. <3

      Delete
  3. Držím palce s autoškolou, ať ty závěrečky dáš. ;) :)

    Jinak povinnou četbu už mám naštěstí za sebou - dodneška nechápu, jak jsem tu maturitu dala, když jsem četla asi jen 4 knihy z povinné četby a o té kterou jsem si vytáhla jsem nevěděla ani ň. Nejspíš umění vařit z vody :D O:-)
    Každopádně sekáčové úlovky jsou krásné. Ty růžové šaty se mi líbí ještě víc než ty černé. :) Za kolik si je sehnala, pokud se můžu zeptat? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc. :)
      Páni, na to já bych asi "neměla koule", takže z mého seznamu plánuju číst opravdu všechno. :D To ti závidím.!
      Také se mi líbí více, stály myslím, že 500 Kč? :)

      Delete
    2. Upřímně, pro klid v duši je opravdu lépe aspoň VĚDĚT, jaké knihy na tom seznamu máš. :D Já střední dost "proflákala" a k tomu jsem měla ještě zdravotní důvody, díky kterým jsem ve škole ve čtvrťáku téměř nebyla, takže jsem těsně před maturitami dopisovala všechny testy za dosavadní "školní rok" téměř ze všech předmětů a samo, že jeden jsem tak úplně nezvládla, tak jsem psala na začátku září "připouštěčku" z toho předmětu a asi za týden pak maturovala (klasicky ze všech předmětů), takže já šla k maturitě spíš s pocitem, že jsem ráda, že jsem relativně zdravá a odmítám se nervovat ještě učením. Takže nějaké vědomosti tam byly, ale... fakt jsem to tenkrát nehrotila, jak jsem říkala, řešila sem si tenkrát zdravotní problémy, které se musím říct víceméně vyřešily jak nejlíp mohli, takže pro mě to spíš byl "pokus" než jako maturita.
      Tím samozřejmě nechci říct, že se nemáš učit. To rozhodně ne. Příprava je důležitá. A hlavně si myslím, že budeš i klidnější když budeš vědět, že ty vědomosti tam jsou. :) Důležité je si uvědomit, že se z toho nestřílí. Maturita JE důležitá, ale zdraví je vždycky přednější.

      Delete
    3. Já jsem spíše ten studijní typ, takže i na testy a předměty, které mě moc nezajímají, se celkem pečlivě připravuji. :D
      Určitě souhlasím s tím, že zdraví je vždycky na prvním místě, maturita se dá odložit. :)
      Snad jsi už v pořádku! <3

      Delete
    4. Tak to by ti mé já ve studentských letech závidělo. Mě jakmile něco nebavilo, tak učit se byl problém... Takže to, že jsi studijní typ je jen plus. :)

      Ano. Musím zaklepat, že v současné dobře relativně ano. :)

      Delete
  4. Hodně štěstí s autoškolou! Já zatím nesebrala odvahu se tam přihlásit :D Povinná četba byla vždycky nuda :D :D Na výletě jste měli moc krásné počasí, tak snad jste si to pořádně užili :) Sluší vám to na fotkách!

    WantBeFitM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju!
      Některé knížky jsou ale super! Třeba Farma zvířat, Saturnin, Na západní frontě klid, Obraz Doriana Graye.. ty se mi líbily. :)

      Delete
  5. Budu držet palečky, ať to pěkně všechno zvládneš :) přesně takhle šílený jsem to měla minulej rok, ale věř mi, všechno se dá zvládnout, i když to tak teď možná nevypadá! :)
    Rozmarné léto mě nikdy jako knížka nelákalo, ale některé lidi to baví a jiní to nesnášejí :D a fotky jsou moc pěkné :)

    Maris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc! Jo, akorát se vždycky navalí taková vlna povinností, která mě totálně semele. :D Ale je pravda, že třeba o prázdninách se začínám lehce nudit. :)

      Delete
  6. No neviem či by som ja toto všetko zvládala :) obdivujem ťa teda riadne :) Ja mám dosť kolo 4 deti, blogu, fotenia, natáčania videí a domácnosti :D

    FAREBNÁ TYPOLÓGIA JE BLBOSŤ!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Všechno jde, když se chce.
      To věřím, také doma makám a na blogu (trošku) také. :D

      Delete
  7. Díky tvému článku jsem si vzpomněla na doby, kdy jsem taky byla takhle aktivní. Nějak se to vytratilo, a i když má člověk pocit, že je toho na něj moc, později mu to chybí. Teď jsou všechny mé dny skoro stejné a já mám pocit, že mám v životě nudu. Docela bych vrátila ten vzruch :) Tobě držím palce, ať všechno zvládneš.. I když.. Já jsem si jistá, že to zvládneš <3

    Paulina, the moon child

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně tak, koncem prázdnin se vždycky začínám těšit na ty moje školní rutiny, povinnosti a stereotypy. :D
      Ty jsi sluníčko, děkuju! <3

      Delete
  8. Ty plesové šaty jsou ze sekáče? Wow, to je aspoň pořádný úlovek! :)

    Rozmarné léto jsem četla až nedávno a moc se mi líbilo, dokonce jsem z něj pro maturující sestru navíc zpracovávala rozbor. Vančura si tak krásně pohrává a mazlí s jazykem, že to byla úplná radost číst. Ale chápu, že číst si knihy jen tak pro zábavu a mít je jako povinnou četbu jsou dvě rozdílné věci.

    Moc držím palce s autoškolou. Já si na jaře dělala kondičky a vůbec nechápala, jak mi mohli před lety řidičák vydat. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ano, také jsem z nich byla nadšená!
      Děkuju moc, zítra jdu na to, tak snad to nějak dopadne. :)
      Chce to jezdit, jezdit a jezdit. Sama na sobě vidím, že dělám pokroky s každou další jízdou. :)

      Delete
  9. to jazierko vyzerá čarovne :)

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!