Elderflower syrup recipe

17.6.19

Je tu někdo, kdo si v létě v restauracích a kavárnách neobjednává domácí bezinkovou limonádu? Nevím, jak vy, ale já bych se po tom mohla utlouct. Květy černého bezu mají kromě skvělé chuti několik dalších benefitů, proto je jejich sirup typickým zástupcem bylinkových léčiv. Bezinka pomáhá na kašel, zažívací potíže, ale i na horečku, protože ochlazuje organismus. Já si tenhle zázrak nejraději vychutnávám ve formě limonády z naředěného sirupu, který mamka udělala domácí, podle receptu, který najdete tady. A já bych se s vámi ráda podělila o celý proces.


na 30 květenství černého bezu budete potřebovat:
cca 1 kg cukru nebo jiného sladidla 
lžíci kyseliny citronové
3 citrony (lze přihodit i pomeranč pro výraznější chuť)


1) Alfa omegou dnešního receptu jsou bezové květy, které by měly být plně rozvité (uzavřené kuličky nesbírat!). Žluté až nahnědlé kvítky jsou signálem, že je již na sběr pozdě a musíte si za a) najít lepší keř nebo b) počkat na příští rok.


2) Květy lehce, ale důkladně opláchněte a očistěte od malých broučků, mšic a od všeho, co v sirupu nechcete mít. Zároveň z nich ale zkuste úplně neomýt pyly.

3) Sežeňtě si velkou zavařovací sklenici, do které vhoďte květy zbavené nadbytečných stopek. 

4) Květy jsme rozdělili do dvou sklenic a přidali kyselinu citronovou a cirka jeden a půl nakrájeného citronu do každé nádoby.


5) Uzavřené nádoby uložte do chladu a nechte je alespoň dva dny odpočinout. Když si tam pobudou déle, nic se nestane, výluh bude alespoň silnější.

6) Další den si svařtě přibližně 1 kg cukru v 1 litru vody.

7) Přidejte přeceděný výluh (cedit  jde přes různá plátýnka, ale i přes tenký, nenošený šátek), který následně smíchejte se svařeným cukrem a vzniklý sirup chvilku povařte a nechte schladit do druhého dne.

9) Sirup můžete zavařit do zavařovacích sklenic, aby vydržel déle. My jsme ho rozlili do platových lahví, které uchováváme v ledničce.


Pokud budete sirup zkoušet, určitě mi pošlete fotky na instagram (@tervanickova), nebo mi alespoň dejte vědět v komentářích, jak se vám dílo povedlo. Dobrou chuť! <3

18 comments

  1. Bezinku miluji a udělala jsi mi chutě, bohužel můj žaludek ji moc nemůže :)

    Somethingbykate

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je, to mě mrzí. :( Plánuji ale i recept na levandulovou limonádu, to by šlo?:)

      Delete
  2. Vypadá to skvěle. Určitě vyzkouším! :)

    ww.lifeordreamidiots.blogspot.cz

    ReplyDelete
  3. Bezinkový sirup dělávala babička, úplně mě to vrátilo do dětství. Jistě chutnal i ten váš skvěle (a moc obdivuji, jak to máš pěkně nafocené!).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je výborný, krásně to osvěží. :)
      Včera jsme dělali ještě levandulový, tak se můžete brzy těšit na recept. <3

      Delete
  4. No tak to je paráda! Moc díky za návod, mám moc ráda tyhle domácí limonády :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maličkost! Brzy bude i návod na levandulový. <3

      Delete
  5. Dřív jsme s mamkou hodně dělaly a babička jí dělá do teď :) Já už si ji ale dávám jen vyjímečně a to jsem ji jako malá fakt zbožňovala. Přestala jsem ji pít kvůli cukru, vyřadila jsem všechny šťávy. Ale když jsme u babi a zrovna ji má udělanou, skleničku si dám, ale celá láhev by se u mě akorát zkazila :D

    WantBeFitM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, ten cukr mě tam také štve, ale snažím se toho nepít hektolitry. :D

      Delete
  6. aj my si ju doma robíme je to naozaj výborné :)
    leekralovaa

    ReplyDelete
  7. Domácí limonády jsou strašně super. Bohužel jsem zatím ani jednu neudělala. Nějak se mi nechce hledat potřebné ingredience😅😅. Ale vždy si je v létě objednávám. Teď mám ráda rakytníkovou. Líbí se mi ta oranžová zařivá barva a účinky rakytínku. Budeš dělat ještě nějakou jinou?

    Verča ze Ztracena v Praze I NOVÉ RE-LOADED PALETKY OD MAKE-UP REVOLUTION

    ReplyDelete
    Replies
    1. My jsme přikupovali jen tu kyselinu. :)
      Rakytník vůbec nemusím. :( Už je hotová levandulová! <3

      Delete
    2. Levandulová? Tak to je paráda😱. Tu jsem asi nikdy neměla.

      Já bych právě musela ještě shánět bez😅. Ale jo, někdy se na to vrhnu. A budu si dělat "koktejly"😁

      Delete
  8. Tak přesně takový návod jsem potřebovala :) Zrovna před pár dny jsem si říkala, že bych vyzkoušela domácí bezovou limonádu :) Takže pro mě skvělá inspirace :)

    ReplyDelete
  9. Ty jo, to bych ráda vyzkoušela. Ale fakt netuším, kde bych tu kolem sehnala bez. Pošlu odkaz našim, ti to určitě prubnou ☺️

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teď už bude myslím všechen odkvetlý. :-/ Ale jinak roste na každém rohu! :)

      Delete

Děkuji za každý komentář!