3 high protein breakfast tips

2.6.19

Krásné ráno všem! Jak si užíváte (konečně) teplé a slunečné dny? Já se pomalu, ale přeci uzdravuji z mojí rýmičky, sepisuji čtenářský deník, čtu, sluním se na terase a sem tam se i dokopu k tomu, že zvednu zadek z gauče a dám si pozdrav slunci. Namaste!

Beautiful morning everyone! How do you enjoy (finally) warm and sunny days? I slowly recovering, writing a reader's diary, reading, sunbathing on the terrace and pulling up my butt from the couch and giving myself a salute to the sun. Namaste!

(https://nutritioninthekitch.com/blueberry-banana-protein-pancake-bowls/)

Vzhledem k tomu, že jsem vás v poslední době bombardovala samými cestopisy, vyprávěním a popisy, tak jsem si řekla, že je čas na odlehčené téma a menší dávku inspirace v podobě tří receptů na moje milované snídaně plné bílkovin. 
Jestli je něco, co si opravdu užívám, tak to jsou volné, slunečné dny, kdy mám ráno čas i náladu na protažení (sem tam ranní výběh - tím myslím cirka dvakrát do roka), studenou vodu s citrónem, čaj, dobrou snídani a třeba knížku.
Since I've recently bombarded you with travel stories and descriptions, I thought that it's time for easy theme and a bit of inspiration in form of three recipes of my beloved breakfasts, which are full of protein. If there's something I really enjoy, these are the free, sunny days when I have the time and mood for stretching in the morning (sometimes morning run - I mean twice a year), cold water with lemon, tea, good breakfast and a book.
Dnes jsem si pro vás připravila tři recepty, které jsou neodmyslitelnou součástí mé ranní rutiny. Bohužel, nemám tolik svých fotek, protože buď moje výtvory nejsou úplně insta-friendly, nebo jsem tak hladová a nenažraná, že je ani vyfotit nestihnu. 

Today I prepared three recipes that are an important part of my morning routine. Unfortunately, I don't have many of my photos because my creations are not completely insta-friendly, or I'm so hungry that I don't even take a picture.

1. OVESNÁ KAŠE S VAJÍČKEM A PROTEINEM (PROTEIN PORRIDGE WITH AN EGG)

Kdo nemiluje ovesnou kaši ke snídani? Recept na ovesnou kaši známe asi všichni, ale už jste slyšeli o vylepšováku s vajíčkem? Já si do už varem trošku ztuhlé kaše přimíchávám vajíčko celé, které nejen zvětší objem, ale i přidá důležité tuky a bílkoviny do mojí ovesné! Nemusíte se bát, že by kaše chutnala jinak. Já ji dochucuji pomocí skořice, zero drops nebo ještě přisypu protein.

Tip: Někdo si pouze vyšlehá sníh z bílku, který udělá kaši více "fluffy" a žloutek nechá někde vedle.

Who doesn't love porridge for breakfast? We all know about the porridge recipe, but have you heard of an egg-upgrade? I mix the whole egg into, which not only increases the volume, but also adds the important fats and proteins to my oat! You don't have to worry that the mash tastes different. I flavor it with cinnamon, zero drops or I even add protein.

Tip: Someone just whips up the whites from the whites, making the slurry more "fluffy" and leaves the yolk somewhere.

Navrch stačí přidat ovoce a dílo je hotovo!
Just add the fruit on top and the work's done!

2. PROTEINOVÉ LÍVANCE (PROTEIN PANCAKES)


Recept na proteinové lívance jsem našla před pár dny na instagramu. Sama jsem byla překvapená, jak rychlé, jednoduché a dobré to bylo! Za low carb body k dobru. Recept s postupem a nutričními hodnotami najdeš zde.
I found a protein pancake recipe a few days ago on an instagram. I was surprised how fast, easy and good it was! Props for the low-carb. :) 


INGREDIENCE:

40 g celozrné špaldové mouky
10 g proteinu (já použila vanilkový)
1/2 čl kypřícího prášku
100 ml kefíru (poslouží i tvaroh s mlékem)
40 ml vody
1 bílek
špetka soli

40 g of wholemeal spelled flour
10 g protein (I used vanilla)
1/2 spoon of baking powder
100 ml kefir (it can be curd with milk)
40 ml of water
1 egg white
pinch of salt

Stačí jen udělat těsto, přimíchat vyšlehaný bílek, osmahnout na pánvi, ozdobit a sníst.
All you have to do is make a dough, slowly mix with whipped egg white, fry on a pan, decorate and eat.

3. BANÁNOVÉ PALAČINKY Z BLOGU MOJE BAREVNÁ KUCHYNĚ (BANANA PANCAKES)

Nejlepší banánové palačinky bez přidaného cukru si dělám podle tohodle receptu. Stačí jen smíchat zralý, rozmačkaný banán se dvě vejci, podložit směs pečíčím papírem a propéct na pánvi.
I do the best banana pancakes without added sugar according to this recipe. All you have to do is mix a ripe, crushed banana with two eggs, place the mixture with a baking paper and roast in a pan.

(http://mojebarevnakuchyne.blogspot.com/2017/02/bananova-palacinka.html)


Jaké recepty jsou vaše oblíbené?
Which recipes are your fav?

Bon Apetit! 

18 comments

  1. Za o sluníčkový počasí jsem už fakt hrozně ráda, nemám ráda zimu a při pomyšlení, že v květnu to venku vypadá spíš jak uprostřed listopadu mně bylo celkem smutno. Každopádně to vypaadá, že jaro/léto si k nám konečně našlo cestu a už bude jen líp :).
    Ovesnou kaši miluju, ale v poslední době jsem se jí dost přejedla, takže už jsem ji dlouho neměla, ale patří mezi moje oblíbené. O vajíčku jsem už slyšela, ale ještě jsem to nevyzkoušela :) ostatní recepty jsou fajn, taky si je ráda dělám :)
    Super článek :)

    Maris

    ReplyDelete
    Replies
    1. Také mi bylo moc líto, že květnové počasí moc nevyšlo, ale jak říkáš, od tohodle týdne už to bude jen a jen lepší!
      Já ovesnou kaši hodně střídám s rýžovou kaší nebo jáhlovou, tak se to pak hezky vyvažuje. :)
      Děkuju. <3

      Delete
  2. Super tipy, recepty niekedy určite vyskúšam, ale u mňa to aj tak väčšinou vyzerá tak, že nemám ráno vôbec čas raňajkovať :(
    https://inainbratislava.wixsite.com/mysite

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já si tyhle recepty užívám spíše o víkendech, nebo když máme studijní volno ve škole. Kaši ale stíhám i ve všední dny. :)
      Děkuji!

      Delete
  3. To s tím vajíčkem do ovesné kaše je skvělý tip, ovesná kaše je moje nejčastější snídaně, a ten pečící papír pod palačinku? Super, mně se ty banánové právě vždycky trhaly :-D

    ReplyDelete
  4. Proteinové lívance dělám stejně :) Ještě mi moc chutná proteinový pudink nebo různé tvarohové cheesecake s čerstvým ovocem :)

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  5. Hele a to vajíčko už se tam jako nezpracovává? Není to syrový😱? To mě trochu děsí, ale na druhou stranu je to super způsob, jak navýšit bílkoviny.

    Pečící papír na pánev je super! My máme supernepřilnavou, takže to nevyužiju, ale zase je to super třeba na toasty, když nechceš všude rozteklej sejra😁.

    Verča ze Ztracena v Praze I Jaké zajímavosti jsem objevila v květnu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vajíčko tam přidávám, když je kaše tak napůl zhoustlá, takže po přidání vajíčka nechávám kastrůlek ještě na vařiči a všechno důkladně provařím. :) Jo, je to výživná mňamka, která zasytí!
      Mně se na pánev všechno docela lepí no.:( Ale na toasty to určo někdy zkusím, díky za tip! <3

      Delete
    2. Tak to chce novou pánev:D. My máme tuhle a je super https://www.alza.cz/lamart-panev-28cm-stone-lt1003-d3754895.htm. Není drahá, je hezká a fakt nelepí.

      Jinak s tím vajíčkem, to teda zkusím. Moc děkuji ':).

      Delete
  6. Mňamky. Všetko vyzerá tak skvelo a lahodne. Neviem si však predstaviť do vločiek vajíčko ale skúsim to.

    OZDOBY DO VLASOV

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ta chuť tam není skoro vůbec cítim, obzvlášť když to pak ještě něčím dochutíš. :)

      Delete
  7. Krásné fotky, proteinové lívance a palačinky mám moc ráda:)

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!