UNITED ARAB EMIRATES

15.4.19

Je to asi týden, co se mi naskytla příležitost s mamkou navštívit Spojené arabské emiráty. Neváhaly jsme, sbalily si kufry s oblečením, které odpovídá zdejší kultuře a v neděli ráno jsme se vydaly vstříc novým zážitkům.

Odpoledne jsme po šestihodinovém letu přistály v Dubaji, hlavním městě druhého největšího emirátu Dubaj. Rozdíly ve společnosti a v kultuře jsou poznat hned na letišti, kde devadesát procent personálu pochází z Indie, Filipín a dalších, chudších států.

S cestovkou jsme se autobusem přemístili do emirátu Šardžá, kde strávíme dva dny odpočinkem na pláži a zkoušením výborného jídla, které nám hotel nabízí. Stále odolávám hummusu, arabskému chlebu a tropickému ovoci!

Dnešní den trávíme v hotelovém resortu u Arabského moře a nabíráme síly na nadcházející dny, kdy nás čeká výlet do emirátu Abú Dhabí, oázy Al Ain a opět zpátky do Dubaje.

Dubaj je městem všeho nej a známou turistickou destinací. Při včerejším výkladu průvodkyně nám, ale byla odhalena i druhá strana instagramové reality, kterou všichni známe a obdivujeme. Rozhodla jsem se, že sepíšu pár zajímavých faktů, které jsem z vyšperkovaných youtube videí neznala.

1. Litr benzínu zde stojí 15 korun.
2. Ve státech se stále uplatňují i fyzické tresty. Při nevěře dostanete napráskáno bičem.
3. Je zde právo Šaría, které je odvozené od náboženských zásad islámu a upravuje nejen vhodný styl oblékaní.
4. Největším emirátem je Abú Dhabí, které jako skoro jediné má stále zásoby ropy.
5. Spojené arabské emiráty byly dříve pod nadvládou Velké Británie, která se kvůli vlastním problémům nadvlády vzdala. Chudé státečky se spojily, díky chytrým šejkům vybudovali moderní města a současnou podobu států, která stále vzkvétá - nejen díky bohatým nerostným zdrojům.
6. Celé Emiráty mají devět miliónů obyvatel, ale pouze jeden milión jsou místní, kteří pobírají mnohem vyšší platy za často mnohem méně náročné práce.
7. Levnou pracovní silou jsou zde již zmiňovaní pracovníci z chudých států, kteří žijí na ubytovnách. Dovolenou mají jeden měsíc v roce, kdy cestují za svými rodinami. Tito lidé jsou večer přepravováni speciálními autobusy, aby nekazili turistům dojem z moderního města.
8. Každý emirát má stejnojmenné hlavní město. Celkem jich je sedm.

10 comments

1. Nádherné fotky! Dubai bych také ráda navštívila, tak snad se mi to někdy splní :))

ReplyDelete
  2. prekrásne miesta ale úprimne z tých niektorých faktov mi až ide mráz po chrbte :/
    Ivana xx

3. To vyzerá nádherne ♥ Krásne fotky a tie fakty sú zaujímavé

DISCOVERINGGLAM

ReplyDelete
  4. Všetko vyzerá tak luxusne ♥ Pevne verím, že si si to tam poriadne užila! :) krásne fotografie ◡‿◡✿ A zaujímavé fakty!

Blog de la Licorne

Děkuji za každý komentář!