UAE - DAY 3

21.4.19

Po dvou dnech válení se u moře jsme autobusem přejeli z exklávy emirátu Šardžá do největšího a nejbohatějšího emirátu Abú Dhabí. Naší první zastávkou byla oáza, dnes čtvrté největší město Spojených arabských emirátů, Al Ain.





Prohlédli jsme si palácové muzeum, navštívili pevnost Al Džáhíli, jeden z největších opevněných hradů v Abú Dhabí spojený s vládnoucí rodinou Al Nahyánů a pevnost Qasr Al Muwaidži. Všechny tyto stavby byly domovem původních obyvatel, královské rodiny, která je využívala ještě v minulém století, kdy v Abú Dhabí byla jen poušť a pár chýší z palmových listů. Základním stavebním prvkem bylo jakési bláto, které je náchylné i vůči dešťům.








O trochu více mě nadchly rozsáhlé palmové háje uprostřed oázy. Háje jsou zavlažovány prastarým systémem. Jedna datlová palma potřebuje každý druhý den sedmdesát litrů vody.




Třetí den jsme završili návštěvou proslulého velbloudího trhu.



Závěrem připisuji pár zajímavých faktů.
1. Emirát Abú Dhabí má jako jediný z emirátů stále zásoby ropy.
2. Abú Dhabí díky svému bohatství dotuje a podporuje ostatní emiráty, mimo jiné i Dubaj.
3. První ropný vrt se v tomtu emirátu uskutečnil až v letech 1958.
4. Při chůzi nebo běhu zvedá velbloud vždy obě levé nebo pravé nohy současně. Dosahuje rychlosti až 65 km/h.
5. V Arábii jsou tradiční velbloudí závody, kdy si bohatí šejkové kupují tzv. šampiony a soutěží o první místo. Samičky jsou rychlejší než samci.
6. Velbloudi vydrží 2-3 týdny bez vody. Poté jsou schopni vypít až sto litrů.

12 comments

  1. Na první pohled ráj, na druhý země plná strachu a teroru. Fotky jsou však nádherné a dovolená to musela být parádní. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. S tím strachem a terorem bych to neviděla úplně nejhůř. Některé další fakty a zajímavosti mám v minulém článku (United Arab Emirates). Ale ano, chápu tvůj pohled. :)
      Děkuji, byl to neskutečný zážitek!

      Delete
    2. Ano, četla jsem, oba články jsou velmi povedené a těším se na další pokračování. :)

      Preferuji cestovat nadivoko, na což se Emiráty příliš nehodí, tak si ráda aspoň přečtu dojmy ostatních.

      Delete
    3. Už na tom pracuju, děkuji moc!
      Jee, tak to já jsem přesný opak. :D

      Delete
  2. Fotky jsou krásné, mě podobná místa neskutečně fascinují. Některá fakta znám, ale některé jsou pro mě novinka, děkuji moc. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju moc! Já tam doslova čuměla s otevřenou hubou. :D Určitě ještě přidám další články z Emirátů s ještě, podle mě, zajímavějšími fakty. :)

      Delete
  3. Nádherné fotky a tie spísané fakty na záver sú skvelý nápad, veľmi zaujímavé :)
    What A Fancy World

    ReplyDelete
  4. Emiráti vyzerajú krásne! Tie fakty na záver sú super! :D
    Veronika z Chill Minute
    http://chillminute.blogspot.com

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!