My 2nd week in Chester

26.7.18

Je to týden, co jsem se ozvala naposled. Od té doby se toho moc nezměnilo. Kromě toho, že jsem strávila můj první víkend v Chesteru, ale o tom až za chvíli. Držím se mé každodenní rutiny. Ráno vstávám před osmou, snažím se zlidštit v koupelně a poté scházím dolů na snídani. Většinou snídáme toasty s nutellou, marmeládou nebo cereálie. Dnes jsem si nakrájela čerstvé ovoce. Okolo deváté vycházím do školy. Od půl desáté do jedenácti mám první hodinu, po které následuje půlhodinová pauza, o které se setkávám s kamarádkami, na školní zahrádce, se svačinou v ruce. Po svačině trávíme další hodinu a půl ve třídě na druhé dopolední hodině, po které v jednu vycházíme do města a hledáme, co bychom si daly k obědu. Odpolední hodina nám začíná ve čtvrt na tři a trvá až do tři čtvrtě na čtyři, kdy unavení vybíháme ze školy a plánujeme, kam půjdeme na kafe, smoothie nebo míříme rovnou domů do našich rodin. Včera jsme se po škole stavily na wafle, mňam!



V pátek nám škola končí už v jednu, takže máme volné odpoledne. Minulý týden jsme se s holkama rozhodly, že navštívíme místní designer outlet "Cheshire Oaks". Hned po škole jsem nasedly na autobus a vyjely na nákupy. Výlet to byl super. Seděly jsme nahoře v první řadě double deckeru a pozorovaly okolí. Prošly jsme několik značkových obchodů, které hlásaly nápis "SALE" a naše kroky jsme opět sěřovaly na autobusovou zastávku. Zpět jsme se vracely za deště, unavené a připravené na dvoudenní pauzu. K večeři jsme doma měly pizzu!




O víkendu jsem neměla nic na práci. Tedy kromě úkolu, který jsem si udělala v sobotu dopoledne během pěti minut. Všechny kamarádky odjely na výlety od školy nebo někam s jejich italskou skupinkou, takže jsem tu zbyla sama pro sebe a vyšla jsem do města nakupovat a prozkoumat okolí. Prošla jsem spoustu výprodejů, našla skvělé obchody s knihami a vším, co si jen dokážete představit. Je to tu opravdu velké. Koupila jsem si třičko z H&M za 4 libry a byla jsem šťastná


Na neděli jsem se opravdu těšila. Do naší rodiny přijela další slečna, která je pozooor, z Česka! Jmenuje se Kristýna, má mladší sedmnáctiletou ségru Verču a bude tu na pět týdnů. Narozdíl od Verči, která bydlí u jiné anglické rodiny, Kristýna neabsolvuje kurzy angličtiny na naší škole. Byla tu už 3x, ve škole poprvé dva roky zpět a od té doby se jen vrací za Kristou a pomáhá s výrobou burrita, respektive je tu na brigádě. S Kristýnou je všechno lepší, protože místo poslouchání plynulé italštiny u večeře se konečně s někým můžu pobavit česky, zeptat se na rady a tipy na výlety a poslechnout si, jak to tu vlastně všechno chodí. Brzy jsem se ve škole seznámila i s Verčou, která přijela s dalšími českými holkami. Ve škole se bohužel moc nevídáme, ale ani mi to tolik nevadí, protože se stále držím mé švýcarsko-německo-turecké skupinky kamarádek, s kterými si to tu opravdu užíváme.

Pondělí, úterý a středa utekly tak rychle, že jsem ani nestihla napsat článek nebo maily domů. Po škole většinou někam chodíme, nebo jsem doma a plním úkoly. Následuje večeře, po které často chodím s Kristýnou na večerní procházky po hradbách kolem města Chester. 
Dnes je čtvrtek ráno, už jsem po snídani a zbyla mi chvilka času před cestou do školy, tak jsem se rozhodla, že bych opět mohla něco sepsat. 



Ranní cesty do školy jsou super. Zaprvé to mám cca 7 minut od domu, kde bydlím, protože jsem díky bohu v centru města. Moje kamarádky musí dojíždět cca 30 minut autobusem, aby se sem dopravily. Zadruhé je to tu krásné, čisté a upravené. Můžu si i vybrat, jestli půjdu spíše přírodou, kolem tiché anglické čtvrti, nebo jestli se do školy vydám městem. 



Včera - ve středu bylo krásně. O bědové pauze nám zbyla chvilka času, tak jsem se společně se švýcarskou kamarádkou vydala do města, abychom vyfotily nějaké ty fotky na instagram. Dneska už také vysvitlo sluníčko a myslím, že má být ještě tepleji, než včera, ale stále tu není takové vedro, jako je právě v Česku, co jsem se koukala na předpověď. 


Když to vše shrnu, nic se nezměnilo. Rychle to tu utíká, je tu dobré jídlo, super kamarádi a učité. Jediná změna je asi v počasí, protože minulý týden bylo spíše chladněji, teď se oteplilo. Ale co si budem, jsem v Anglii, takže pokud se ráno, minutu před tím, než se chystáte odejít z domu, kouknete na předpověď a myslíte si, že bude platit, tak se mýlíte. Pravidlem je, že pokud se oblečete teple, bude vedro, ale když necháte mikinu doma, bude zima a foukat vítr. Ani koukání z okna a vystrkování ruky ven vám ráno nepomůže. 

Na víkend hlásí deště, ale jelikož se tomu nedá věřit a v Anglii hlásí děště nonstop, tak s holkama plánujeme v sobotu výlet do Liverpoolu a v neděli s českýma holkama výlet na pláž ve Wales. Ozvu se asi až po víkendu, mějte se!


A jak se máte vy?

Post a Comment

Děkuji za každý komentář!