5 + 1 tipů na motivaci ke cvičení

21.2.21

workout motivation

Pokud je nějaká věc, kterou si za poslední rok opravdu užívám, tak je to více času na cvičení doma. Nikdy jsem nebyla fanouškem různých fit center, což potvrzuje i fakt, že jsem ve fitku byla všehovšudy třikrát. Cvičení doma mi vždycky více vyhovovalo, bavilo mě, a postupem času se z mé záliby stalo denní rutinou, na kterou se každý den těším. Pravidelně jsem doma začala cvičit někdy v sedmé třídě, kdy jsem si poprvé začala uvědomovat, že nejsem stoprocentně spokojená se svou postavou. V té době jsem dokola cvičila 30 days Shred challenge od (tehdy) slavné Jillian Michaels. Od té doby jsem vyzkoušela desítky cvičebních programů, odcvičila stovky workoutových videí, objevila nespočet influencerek, které mě inspirují, a hlavně našla svou vlastní cestu, která mě neskutečně naplňuje. Jak se říká, cesta je cíl. Také se ale říká, že ne každý den je posvícení, a proto jsem si pro vás připravila 6 tipů na to, kde najít motivaci a chuť se hýbat. 

1. Cvičební outfit

E-shopy se sportovním oblečením jsou má guilty pleasure. Moc ráda scrolluji internetovými obchody a házím si do košíku cvičební sety všech barev a vzorů. Čas od času se to zvrtne a já se divím, kam jen ty peníze z účtu mohly zmizet. Takové legíny, croptop či sportovní podprsenka mi však dělají radost pokaždé, co si je vezmu na sebe a cvičí se v nich jedna báseň. Sladěný a pohodlný cvičební outfit v mém případě značí zaručený úspěch a jistotu odcvičeného workoutu. Mezi mé nejoblíbenější značky patří zejména Gymshark, Women's Best, Nike, Oysho, či letošní hit GoldBee, který najdete na Aktinu nebo na Naine

outfity

2. Workout playlist

Workout bez oblíbených písniček si nedokážu představit. Každý den zapínám reprák a pouštím si jeden z playlistů na Spotify, které mě zaručeně nakopnou a dostanou do správné nálady. Mezi moje srdcovky patří Workout Hits a Throwback Party přímo od Spotify, nebo playlist s názvem Sweaty, který průběžně tvořím a doplňuji já. Při běhání sázím spíše na podcasty, ale o tom až příště. 

playlists

3. Změna prostředí

Mít možnost cvičit v jiné místnosti, než je ta, ve které se celý den pohybuji, je další plus, které by vám mohlo alespoň částečně vynahradit momentálně uzavřené prostory fit center. Sama jsem několik let cvičila ve svém pokoji, ale neustálé odhrnování koberce a každodenní rovnání podložky mě užíralo. Naštěstí máme doma nevyužitou místnost, kterou jsem si mohla upravit k obrazu svému a cvičit tam. Pokud vám dělá problém se ke cvičení dokopat, zkuste si doma najít alespoň nějaký koutek, který bude ten váš, cvičící, a věřte tomu, že to zvedání zadku z gauče půjde zase o něco lépe.

prostředí

4. Tréninkový plán 

Plánujte, držte se rozvrhu a předem si stanovte, co se bude cvičit. Na Youtube je spousta cvičebních videí a slečen, které ty tréninkové plány dokonce sestavily za vás. So what's your exuse? Sama jsem dříve strávila pomalu delší čas vybíráním workoutového videa a vymýšlením tréninku, než samotným cvičením. Dnes se držím tréninkových plánů z různých e-booků, výzev a podobně. Určitě vám neunikl velký boom Pamely Reif, jejíž workout plans najdete ve výběrech na jejím instagramovém účtu @pamela_rf. Dále bych ráda zmínila e-book a členskou výzvu od Péti Elblové, kterou najdete jako @jmenujisepeta, oba cvičební e-booky od @sarahs_day, různé výzvy na webu od Chloe Ting (@chloe_t) nebo Heather Robertson's Free 12 Week Workout Plan (@heatherrobertsoncom) na jejím youtube kanálu. Ráda bych někdy sepsala článek s porovnáním těchto několika programů, které jsem všechny cvičila alespoň měsíc v kuse.

5. Sportovní náčiní

Cvičení s vlastní vahou je určitě skvělá věc, ale pro ty z vás, kteří si troufnou na další level a rády by si workout maličko zpestřily, je tu obrovský výběr všech možných cvičebních pomůcek, díky kterým se nebudete nudit ani doma. Já začínala u klasických činek, které mám od 0,5 kg až po 3 kg. Máte pocit, že to není tolik? Zacvičte si některý z upper body workoutů od Pamely a povíme si to potom. Kromě činek jsem si domu pořídila různé druhy odporovacích gumiček, ať už těch gumových, nebo textilních, například od již zmiňované značky GoldBee, které si nemohu vynachválit. Mým oblíbencem je šestikilový kettlebell, díky kterému budete Pamelu, Heather, Péťu i Sarah proklínat zase o trošku víc. Poslední novinkou v mé výbavě je klasický míč a overball, na které si zatím zvykám, ale po každém použití stále objevuji další svaly, o kterých jsem ani netušila, že je mám. 

6. Chytré hodinky 

Posledním tipem na okořenění vašeho cvičení a zdrojem mé motivace jsou mé Apple Watch. Snaha splnit každodenní cíl pohybové aktivity často bývá poslední nadějí, díky níž zvedám zadek a jdu si máknout. Každý den se snažím spálit minimálně 700 kalorií, mít alespoň 30 minut aktivního pohybu, mezi sezením u počítače být aktivní ve stoje a ujít přes 10 000 kroků. Rozhodně si nemyslím, že by čísla na hodinkách vypovídala o vašem úspěchu, ale mé malé soutěživé já rádo soupeří se sdílenými aktivitami mých kamarádek, se kterými mám hodinky propojené. Tahle sranda je určitou investicí, ale pokud vás baví sledovat počet nachozených kilometrů, přibližně spálené kalorie, nebo zkrátka chcete jít s dobou, jsou chytré hodinky bezpochyby pro vás. 

motivation quotes

Na závěr bych ráda dodala, že nikdo není pokaždé plný motivace a sil, proto je nejdůležitější právě disciplína a kouzlo zvyku, o kterých se rozepíšu v dalším článku. 

Článek o tom, jak jsem začínala se cvičením najdeš tu

Co motivuje vás?



39 comments

  1. Skvělý! Jsem ráda, že si zase čtu tvůj boží článek��mojí motivací je hlavně taky odměna po tréninku-protein s banánem��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee, já jsem moc ráda, že jsi ráda! <3 Odměna po tréninku rozhodně nesmí chybět!

      Delete
  2. Také nejradši dodržuji tréninkový plán, pak u cvičení déle vydržím :) Chloe jsem cvičila a je to pořád to stejné dokola, což člověka omrzí... Pamelu jsem nikdy necvičila a ani to nemám v plánu. Nemá správné provedení cviků :( Já mám nejradši oblečení od MyProteinu.

    WantBeFitM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mám na to podobný názor, Chloe mě vždy po pěti dnech přestala bavit, protože se cviky stále opakovaly a celkově mi programy přišly monotónní. Kde nemá Pamela správné provedení cviků, jestli se můžu zeptat? :) Já podle ní právě cvičím teď už asi třetím týdnem a její workouty mi vyhovují. :) Ale to je určitě věc názoru, každému vyhovuje něco jiného. Navíc stále programy různě kombinuji, tak to snad není na škodu. :)
      Oblečení od MyProtein jsem zkusila jednou a stále nevím, jestli mi spíš vyhovuje, nebo ne. :D Legíny se s kvalitou Gymsharku nedaly porovnávat, ale mám od nich třeba takové tríčo na zavazování a to mi přijde supr. :)

      Delete
  3. Osobně razím názor, že cvičení v bytech, zejména těch menších a panelákových, je zlo. Soused nad námi cvičí už rok každý den a ačkoliv chápu důvody, co ho k tomu vedou, je na zabití. Jako kdyby mi každé ráno po stropě hodinu běhalo stádo slonů... Protože nechci dělat sousedům pod sebou totéž, co sama nemám ráda, tak doma cvičím jen jógu a posilovací cvičení, u kterého se nedupe, a na kardio raději vyběhnu ven (rychlé svižné procházky, ideálně do kopce, jsou super). Docela ale závidím všem, co mají doma lepší podmínky i na intenzivnější cvičení. Moc ti to sluší a je super, že tě cvičení doma tak baví. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tomu naprosto rozumím a nedovedu si představit, že bych podobné workouty cvičila v paneláku, nebo nedejbože, někdo nade mnou. :D Proto jsem opravdu vděčná, že na to mám doma prostor a moje dupání nikoho neobtěžuje. Jógu mám také moc ráda, tu se snažím cvičit každé ráno, ale bohužel to ne vždy klapne. :D Procházky jsem si v době koronavirové maximálně oblíbila, třeba jen teď v únoru mám denně nachozeno přes 10 km a stále mě to baví! Jen bych už také ráda vyrazila běhat, ale na mě je bohužel ještě chladno, tak čekám, kdy se nám konečně oteplí. :)
      Jinak ti moc děkuji! <3

      Delete
  4. Chytré hodinky jsou něco, co mě hodně motivovalo. Mám ráda přehled kolik ujdu kroků, kolik km uběhnu. Baví mě to! :-) Oblečení je taky důležité, ale musím mít i tričko, jen tak v podprdě bych nemohla. A plán je taky důležitý, ten mi hodně pomáhá. A nejdůležitější je prostě ta samotná chuť a odhodlání :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak říkáš, sledovat progress na chytrých hodinkách je opravdu návykové. :D V podprsence cvičím většinou jen v létě, teď přes zimu mám nejraději croptopy a různá trička. :) Souhlasím!

      Delete
  5. Super článek, já také cvičím nejraději doma a i před karanténou jsem do fitka moc nechodila :) Vlastně to mám asi úplně podobně jako ty, nejvíce mě motivuje, plán a hudba :)

    ReplyDelete
  6. Parádní článek! Já začala cvičit doma v prosinci, nemůžu se od toho odtrhnout. S tím oblečením souhlas, za ty dva měsíce jsem si koupila dva sety na cvičení a furt pokukuju po dalších, je to zlo :D Jinak to mám stejně i s hudbou a plánováním - cvičím teď podle Chloe Ting a zatím jsem hodně spokojená. Pamela mě nějak nebavila, ale pro každého je asi vyhovující něco jiného:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuji! Mám to podobně, cvičím už několik let a nedokážu si představit, že bych měla přestat. :D Cvičebních setů není nikdy dost! Určitě každý program sedí někomu jinému, od toho tu máme takový výběr. :)

      Delete
  7. Úžasný článek! Úplně ses mi trefila do rozpoložení. Co se týká cvičení, tak hledám inspiraci jako sůl, protože se vůbec k cvičení v poslední době nemohu dokopat. :(

    Jsem na tvém blogu poprvé a musím říct, že máš krásný blog. <3

    ReplyDelete
  8. Skvelo spracovaný článok s krásnymi fotkami. Moc sa mi páči ten citát, že the secret of your future is hidden in your daily routine. To je neskutočná pravda a musím si to častejšie pripomínať.
    Ale okrem toho ten bod so zmenou prostredia som si nikdy nejak neuvedomila, ale má to niečo do seba. Musím sa začať trochu premiestňovať a nerobiť všetko iba v mojej izbe.

    xxAlexandra z MS ALWAYS LATE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc ti děkuji! :) Ano, já mám tyhle motivační citáty moc ráda!
      Určitě to zkus, držím palce. :)

      Delete
  9. Krásný článek. Mně nejvíce pomáhají právě ty chytré hodinky. Taky mám nastavene cíle a ty se snažím každý den splnit.
    Povídání nejen o kosmetice

    ReplyDelete
  10. Super článek, mě už chybí jen ty hodinky... :)

    Somethingbykate

    ReplyDelete
  11. Mě momentálně ke cvičení nemotivuje nic, je pro mě těžké se ke cvičení donutit, ale aspoň se snažím chodit každý den na procházky :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Procházky jsou také super, snažím se chodit denně, ale už mi opravdu dochází nápady kam. :D

      Delete
  12. Já cvičím pravidelně už téměř dva roky, cca 6x týdně těch 45-60 minut. Ze začátku to bylo težké, ale teď už je moje motivace hlavně neztratit kondičku a zvyk. Taky se mi někdy nechce ale prostě už to bez toho nejde. Nové oblečení ale funguje stále!
    Také cvičím nejraději doma, posilovna není nic pro mě, potřebuji klid. Miluji Blogilates, teď zkouším cvičení od Pamely, ale tam už člověk musí podle mě něco znát, u některých cviků neříká, jak se mají správně dělat, a navíc mi její videa připadají docela náročná. Ale baví mě tam hudba a cardio, u Cassey z Blogilates mám zase raději pilates a posilování :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak to máme podobně, také cvičím už roky, takže se mé cvičení stalo rutinou, bez které si to už nedovedu představit. Mně třeba Blogilates nikdy moc nesedla, přeci jen mám raději takové ty rychlejší workouty, což se o těch jejích úplně říct nedá, ale několikrát jsem podle ni cvičila právě jógu a pilates a bylo to super. :) Pamelu teď opět cvičím asi už třetím týdnem a moc mě to baví. :) Je pravda, že jsou videa náročná a občas by mi bodla nějaká ta pauza mezi cviky, ale jinak je to za mě supr. :)

      Delete
  13. tak ten workout playlist je podle meho gusta :) myslim si ze je dulezite uvedomit si, ze motivace by mela vychazet ze sebe - treba predstava kde budu za par mesicu nebo jake pozitivni ucinky to bude mit na moje zdravi.. rozhodne bych nikdy nebrala jako motivaci druhe lidi :)

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    ReplyDelete
    Replies
    1. To mám radost! :) Přesně tak, nejdůležitější je cvičit především pro lepší fyzickou, kolikrát i psychickou kondici, pro radost a také proto, abychom tělu dopřáli to nejlepší. :) Vždycky se porovnávám jen sama se sebou a snažím se nehledět na těla ostatních.

      Delete
  14. Skvělé tipy! Motivace ke cvičení není nikdy dost. Občas jí ztratím a přesně takový článek je vždy na místě si přečíst. :))

    ReplyDelete
  15. Cvičební hodinky jsou super motivací, ale nejvíc na mě fungují rúzné výzvy, které okoření můj workout ;) Dalé se mi osvědčilo mít i svoje místo, na čemž kolikrát moje rutina ztroskotá (když nejsem zrovna doma)
    Moc pěkně zpracovaný článek ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Výzvy mám také moc ráda, ale často se mi stane, že v nich nevidím smysl, nelíbí se mi v opakování různých cviků a podobně. :) Ale jinak je to určitě také super tip!
      Děkuju :)

      Delete
  16. Psala jsem komentář, ale nevím, jestli se uložil :/. Já bych potřebovala motivaci ke všemu. Pracuju z domova a tak furt dřepím u pc a je to děs. Musím se zase nějak zvetit, jinak špatně dopadnu.

    SPODNÍ PRÁDLO Z SHEIN 💃 - 1. ČÁST | HAUL| Verča ze Ztracena v Praze

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee, Veru, tak ten se asi někde ztratil. :( Každopádně ti děkuji, že jsi se vrátila a dala si tu práci s tím ho napsat znovu! :D Já také nejsem motivovaná vždycky, ale ze cvičení a každodenních procházek se mi podařilo vybudovat zvyk, takže s tím víceméně nemám problém a na pohyb se vždycky těším. <3

      Delete
    2. Nějak se mi to kurvilo na více blozích, tak nevím, asi matrix :D! Já se právě na pohyb taky vždy těším. Cvičení mě baví, ale někdy jsou dny, kdy pracuju, něco dělam, na něco koukam a je devět a už se mi do cvičení nechce. Ale to je o tom mít v tom systém a plán. Pak už to jde mnohem lépe. Zrovna dneska jsem třeba cvičila :D!

      Delete
    3. Plán je základ, s tím souhlasím. :D A chápu tě, jakmile vykolejím z denního rozvrhu, je cvičení v háji. :D

      Delete
  17. Pekne napísané ♥ Ja som sa, chvalabohu, do cvičenia nemusela nikdy motivovať nejako extrémne :-) Cvičím každý alebo každý druhý deň a v živote niemienim prestať 🌸

    True Beauty Makeup Inspiration *

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji. :) To jsem moc ráda, mám to stejně a jakmile se mi někdy stane, že vyjedu z kolejí a mám cvičící pauzu, hned mi pohyb chybí. :)

      Delete
  18. Já bych tak ráda cvičila a udržovala si nějakou figuru, ale když přijdu z práce po cca 10km pěšo (pošťačka), nechce se mi nic :D :D Mám obavu, že by mi nepomohlo nic :(
    Beru to tak, že cvičím v práci :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee, tak ale to máš dva v jednom! :D To je náhodou super, já sedím celé dny u počítače. :)

      Delete
  19. To je super článek! Cvičení miluju a většinou tu motivaci už hledat nemusím, je to už zkrátka koníček a součást mojí rutiny. Ale vím, že spousta lidí s tím mají problém, takže tohle jim určitě může pomoct!

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!