microblading - vláskování obočí

20.11.20

zdroj původních fotek: pinterest.com, vlastní úprava

Asi rok zpátky na mě na Facebooku vyskočila reklama na microblading obočí. Hned jsem si vzpomněla na Carrie Kirsten, která si kdysi dávno nechala obočí vytetovat. V té době jsem si ještě nalhávala, jak se mi její tmavé obočí nelíbí a byla jsem toho názoru, že já bych si na obličej nikdy nic podobného vytetovat nenechala. Nehledě na to, že jsem si byla stoprocentně jistá tím, že by mi to v mých sedmnácti letech doma neprošlo a vlastně bych to neměla ani z čeho zaplatit.

I přes moje přesvědčení, že to nemá smysl, jsem si stránce "Phibrows Petra Balčíková" (na Instagramu ji najdeš jako @phibrows_petra_balcikova) dala lajk a šanci. Denně se mi ve feedu zobrazovaly fotky spokojených klientek s jejich "před a po" dokonalým obočím. Kromě microbladingu bylo v nabídce barvení hennou, tvarování obočí, shading a další zkrášlovací procedůry, které pro mě byly španělskou vesnicí.  S velkým údivem jsem zjistila, že celá tahle paráda se dělá v naší velkovesnici, ve vedlejší místnosti kosmetického studia, kam pravidelně chodím. Asi jednou měsíčně jsem si platila 60 korun za úpravu a barvení obočí od naší "rodinné" kosmetičky. 

Se svým obočím jsem nikdy spokojená nebyla. Rostlo všude, jen ne tam, kde růst mělo. Chloupky byly slabé a světlé a jako celek tvořily dva odlišné, prapodivné tvary. Ke spokojenosti mi vůbec nepřidával soudobý trend hustého a dokonalého obočí, nejen díky němuž jsem trávila rána před zrcadlem a s tužkou v ruce.

Po několika rozhovorech s rodiči jsme dospěli k závěru, že by mi podobná procedúra pomohla se cítit lépe, ale i ulehčila každodenní život. Sebrala jsem odvahu a kontaktovala Petru, která mi vysvětlila průběh celého zákroku a rovnou poslala volný termín.

před zákrokem

Microblading, neboli čepelková úprava obočí je jedna z forem pernamentního make-upu, kdy výsledek vydrží 1,5 až 2 roky. Provádí se pomocí speciálních jehel, tzv. čepelek, tvořených několika hroty v řadě, kterými se vykreslují jednotlivé chloupky obočí, což vypadá velmi přirozeně a je téměř nerozeznatelné od přírodního obočí. Vedení a tvar chloupků mohou být krátké, dlouhé, pravidelné – tak, aby výsledkem byl na první pohled přirozený vzhled obočí. Takto vytvořený chloupek je výraznější než vytetovaný. Použitím několika barevných odstínů lze dosáhnout i plastického vzhledu obočí.

Ráno a večer před zákrokem jsem nesměla pít alkohol ani kávu. Před samotným microbladingem je standardem konzultace, která v mém případě trvala asi půl hodiny. Podepisovala jsem informovaný souhlas o tom, že nemám alergie, kožní dermatitidy a neužívám léky na ředění krve. Problémem je i nemocné srdce, HIV, žloutenka, exém, těhotenství a hemofilie.
Dalších 30 minut trvalo předkreslení obočí, které se musí pečlivě vyměřit podle rysů obličeje. S Péťou jsme se dohodly na načrtnutém tvaru obočí. Snažily jsme se, aby nový tvar co nejvíce odpovídal tvaru a chování mých několika choloupků, které jsem na obličeji měla. Teprve pak se jsme se dostali k samotnému výkonu.

obočí před microbladingem

baf.

Pokožka se před zákrokem vyčistí, vy si lehnete, pomodlíte se pro dobrý výsledek a jde se na věc. Krátké "řezy" čepelkou mě ani tolik nebolely, spíše bych to přirovnala ke škrábání, které po chvilce ustane. Před druhým kolem - obtažením "vyrytých" chloupků se nanáší lokální anestetikum, díky kterému necítíte téměř nic.

po zákroku

Po zákroku je obočí tmavší, než konečný výsledek, a může být trošičku oteklé. Nedoporučuje se návštěva solárií, bazénů, ani přílišné namáčení obočí vodou, či pocení. Od Péti jsem dostala sadu namočených tampónků a krém na péči o obočí.

Barva se do tří týdnů začne sloupávat společně se stroupky, které samovolně odpadávají. Cirka po měsíci obočí skoro zmizí. Ale nebojte! Postupně se zase začne vracet zpět, kde už nějaký ten rok pobude.

proces hojení obočí

obočí před a po zákroku

obočí po zákroku

obočí cca hodinu po zákroku, před "vyloupáním" stroupků a korekcí

Po "vyloupání" obočí (asi po měsíci) následovala korekce. Pomocí peelingu jsme odstranily suchou kůži a případné zbytky strupů. Proces vláskování se v podstatě jen zopakoval. Nakreslené chloupky se opět obtáhly a dílo bylo hotovo!

zahojené obočí po korekci

Cena činí 3,500 Kč za microblading + 1,000 Kč za korekci.

S výsledkem jsem maximálně spokojená a nedokážu si už ani představit, že bych tohle obočí neměla. Neskutečně mi usnadnilo každodenní život, zvedlo sebevědomí, snad i přidalo na kráse a přivedlo do života skvělou, moc šikovnou make-up artistku a kamarádku Péťu. <3

výhody 

  • dlouhotrvající, ale ne trvalé
  • přirozené
  • každému na míru dle jeho obličeje 
  • téměř bezbolestné
  • nepotřebuje zvláštní péči
  • žádná – 

Zkoušela jsi někdy pernamentní make-up? 
Co říkáš na microblading? 

20 comments

  1. Vypadá to hodně dobře! Moc ti obočí sluší, práce se povedla! :))

    ReplyDelete
  2. Selfie fotky mají tendenci zvýraznit kontrasty, tedy i obočí, ale co jsem koukala na ostatní fotky, co máš na Instagramu, tak obočí působí opravdu přirozeně. Sluší ti moc. A dokážu si představit, kolik času ti to ráno ušetří s malováním! :)

    Mně stávající trend huňatého obočí maximálně vyhovuje, protože mám od přírody obočí husté a výrazné. Před pár lety, kdy se nosilo úzké obočí, jsem jej musela trhat jako o život, zato teď si tu bezúdržbovost užívám.

    Díky za náhled do vláskování!

    ReplyDelete
  3. Noo vypadá to moc pěkně, kamarádka měla v plánu jít na to také, já ji to trochu rozmlouvala, ale když vidím ten výsledek, tak paráda :)

    Somethingbykate

    ReplyDelete
    Replies
    1. Určitě to na 100 % můžu doporučit! :) Ale také záleží na kosmetičce, no. :)
      Děkuji. :)

      Delete
  4. Sluší ti to. :) Sama by som do toho asi nešla, lebo by som sa bála, že to nebude podľa mojich predstáv. :D

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  5. Nooo holka vypadá to faakt dobře! :) Jsem mile překvapená, protože zatím mám pocit, že jsem po microbladingu viděla vždycky jenom holky, které vypadaly, že mají místo obočí dvě chlupaté tlusté fretky, což se mi ani trochu nelíbilo, jelikož trend těchto obřích hustých obočí fakt nechápu a nelíbí se mi. Tvoje práce je ale vážně povedená.. já mám taky problém se světlým obočím, které není příliš husté a navíc mě taky štve, jak ho musím každý den dodělávat. Asi si o technice vyhledám víc a uvidíme :)

    ReplyDelete
  6. Upřímně jsem k tomu také dost skeptická, ale to Tvoje vypadá opravdu přirozeně a moc hezky! Většinou když má někdo vytetované obočí, tak je to hrozně poznat, ale tady vůbec. Peťa odvedla opravdu skvělou práci! Moc Ti to teď sluší! :) Samozřejmě Ti to slušelo i předtím, ale to obočí teď je fakt pecka!

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  7. Ten výsledek je skvělý! Nad touto metodou taky uvažuji, jelikož se mi stává, že mi nějaké chloupky z obočí vypadnou a já tam mám prázdno a nevypadá to teda pěkně. A zase barvit si ho či malovat mně vůbec nebaví a necítím se v tom.Takhle bych to měla na sobě pořád a k tomu to vypadá přirozeně. :)

    ReplyDelete
  8. Wooooooooow!!!! 😍 Také jsem o microbladingu přemýšlela, ale myslím, že do toho také půjdu!!! Teda, až našetřím něco malo. 😂🙏🏼 Hrozně moc ti to sluší a věřím, že ti to ulehčilo každodenní stání u zrcadla. Moc povedené!!! ❤️🙏🏼

    Michaela Cheetah

    ReplyDelete
  9. Máš štěstí, že jsi našla tak skvělou paní, protože mám pocit, že dnes ten microblading dělá už hodně slečen a ne vždy to dopadne dobře :) Tvoje obočí je opravdu hezky udělané a hned bych ho brala taky :) Nadruhou stranu ač se svým obočím nejsem zcela spokojená, do microbladingu se zatím nehrnu. Ale co já vím, třeba na to za pár let půjdu taky :)

    ReplyDelete
  10. Tý jo! Já chodím na řasy, ale o o obočí už jsem také párkrát přemýšlela a tento tvůj článek mě snad ještě více nakopl! Strašně se mi to líbí a co doslova nesnáším, tak to je starání se o obočí. Chodím ke kosmetičce, kde se mi o obočí stará :-D Jako opravdu paráda, fakt se mi to líbí! :-)

    ReplyDelete
  11. Vypadá to moc hezky, věřím tomu, že to dost usnadní práci při ranním líčení :-) fakt ti to sluší :-)

    ReplyDelete
  12. Ja o tom uvažujem už celkom dlho; a keď vidím tvoje výsledky, ktoré sú úžasné, tak sa na to asi dám i ja, lebo mám rovnaký problém — moje obočie je svetlé, riedke a nerastie tak, ako by som chcela :D

    SIMPLY BERENICAFacebook PageREAD ABOUT "THE BEST EGG SUBSTITUTES"

    ReplyDelete
  13. Wau, musím povedať, že výsledok sa naozaj podaril. Na toto sa odhodlávam už dlho, ale nejako to nikdy nezaradím do plánov. :)

    ReplyDelete
  14. Musím říct, že za tento článek jsem teď dost vděčná, protože o něm přemýšlím dlouhodobě a nejvíc mě odráží bolest, ale trošku si mě uklidnila a asi i popostrčila k tomu, abych na to přeci jen šla. Vypadá to úžasně a musím říct, že teď to na Tobě vypadá strašně dobře i k tvaru obličeji... prostě perfektní. :-)

    ReplyDelete
  15. je zaujímave takto o tom čítať, aj keď ja si obočie ani nefarbím, ani nedokreslujem, takže premňa to úplne nieje :)

    ReplyDelete
  16. Vypadá to moc hezky, jde znát, že sis vybrala šikovnou slečnu. O microbladingu jsem přemýšlela loni, obočí mám sice husté a tmavé, takže bych to možná ani nepotřebovala nebýt toho, že v jednom obočí mám jizvu z dětství a nic na tomto kousku tedy neroste. Sice mi všichni tvrdí, že to nejde vidět, ale jak se na to člověk zaměří, už to asi uvidí vždycky. Dívala jsem se na spoustu videí na youtube a nakonec jsem se i díky ne úplně pozitivním recenzím rozhodla toto zatím nepodstupovat, ale kdo ví, třeba někdy to vyzkouším :)

    ReplyDelete
  17. ja som o tom úprimne v živote nepočula :D ale vyzerá to veľmi pekne!

    evasaaj.com

    ReplyDelete
  18. Ja aj keď som o tom počula a sama som kozmetička tak by som v živote nato nešla. Nie preto že sa mi to nepáči. Je to pekné ale bolí to a ja sa bojím aj takýchto veci.

    TEHOTENSKÉ ÚTRAPY ALEBO ČO NEZNÁŠAM NA TEHOTENSTVE

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!