how to: be productive at home

23.3.20

Školy zůstávají nadále uzavřené, veškerá výuka probíhá on-line a spousta lidí má home-office. Také vám dělá problém se zvednou z gauče, odložit telefon a konečně začít plnit veškeré povinnosti z to-do listu? Pojďme se společně podívat na pár tipů, které vám pomůžou k tomu, abyste byli produktivní nejen při práci z domova.

Určitě každému pomáhá něco jiného, ale doufám, že si tu najdeš alespoň jeden bod, který bude vyhovovat zrovna tobě. Já jsem ranní ptáče, takže i bez budíku se pravidelně budím okolo půl sedmé, kdy jsem ready na to, abych začala svůj den. Také jsem na sobě vypozorovala, že jsem zvyklá, co se týče produktivity, večer nejvíc zabrat a naučit se toho mnohem více, než třeba po obědě, kdy mám náladu možná tak na procházku a dezert. 

zdroj fotek: Pinterest.com

Sepiš si denní cíle. 

Každý večer si sepiš seznam úkolů, které tě čekají následující den. Plánuj dopředu, využívej diář a to-do listy. Začni s jednoduššími činnostmi, u kterých se nezasekneš, a postupně pokračuj ke složitějším úkolům. Používej barvy k rozlišení druhů práce a nezapoměň si pokaždé odškrtnout, co už máš hotové! 

Měj dostatek spánku.

Fakt, že jsi druhý den doma neznamená, že máš volno a nemusíš nic. Nastav si večerku a choď spát pokud možno ve stejný čas, jako kdyby tě následující den čekala cesta do práce, nebo do školy. Pokus se vstát brzy a začni svůj den svou obvyklou ranní rutinou.

Protáhni se.

Vždycky jsem se vymlouvala na to, že kvůli dojíždění do školy a brzkému vstávání v půl šesté nemám čas ani náladu na to, abych ráno dělala cokoliv navíc, než opravdu musím.
Zkusme se ale během volnějších dnů ještě před snídaní trošku protáhnout a přivítat den. Na youtube najdeš tisíce videí, podle kterých si i ty můžeš vyzkoušet pozdrav slunci a najít si tu správnou morning yoga flow, která bude příjemná zrovna tobě.

Udělej si dobrou a výživnou snídani.

Avo toast, ovesná kaše s banánem, chia pudink, míchaná vajíčka, banánové lívance, ovocné smoothie, tvaroh s proteinem, jogurt s granolou nebo žitný chléb s arašídovým máslem a nakrájeným banánem? Zdravá snídaně ti vykouzlí úsměv na tváři a dodá energii na celé dopoledne. Tak která bude ta tvoje?


Vytvoř si rutinu.

Jestli se nemůžeš dokopat do povinností, které neustále odkládáš, zkus si vytvořit denní rozvrh, přes který zkrátka nejede vlak. Pracuj podle školního rozvrhu nebo si sama urči, kolik času chceš určitým úkolům věnovat. Z dílčích úkonů se pokus udělat zvyky, které brzy začneš dělat automaticky. 

Zapni si režim letadlo.

Telefon je skvělý sluha, ale špatný pán. Při učení si na telefonu zapni režim letadlo, vypni připojení k internetu, nebo ho odlož do vedlejšího pokoje, odkud nebude lákat tvou pozornost.
Na sociálních sítích je možné si nastavit denní limit, který nechceš překročit. Zkus se trošku pohrabat v nastavení a měj pod kontolou čas, který trávíš prokrastinací u obrazovky.

Jdi se projít.

Třeba do ledničky pro svačinu.
Nic se nemá přehánět, takže pokud jsi strávila celý den u učení nebo počítače, vyraž na krátkou procházku do přírody, jdi provětrat na zahradu či balkón.

Změň pracovní prostředí. 

Ukliď si na stole, přesuň se ke stolu do obývaku, polož se na koberec a nezapomeň, že pokud ti to dnes přes všechnu tu snahu stále nejde, svět se nezboří a třeba to půjde lépe zítra! 

A co pomáhá s produktivitou vám? 

21 comments

  1. Musím potvrdit, že mobil je zlo! :D Chci třeba uklízet, ale řeknu si, že 10 minut budu na mobilu a najednou jsem na něm hodinu :D Taky se musím přiznat, že od doby, co je karanténa, tak jsem udělala minimum produktivních věcí :( Vždycky se zaseknu právě na mobilu nebo u televize :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mně moc pomáhá třeba na instagramu sledovat opravdu minimum lidí. Většina "influencerů", kterým ten follow dám mě musí nějak motivovat, nakopavat kupředu. Jinak jsem si zakázala si stahovat jakékoliv hry, TikTok a podobmě. :D

      Delete
  2. Musím říct, že dělám skoro vše :) já teda nikdy neměla extra problém se donutit něco začít dělat, protože nehotové úkoly a povinnosti mě stresují, takže je raději udělám hned, jakmile můžu, abych pak už měla klid. Taky dělám vše raději dopoledne než potom odpo nebo dokonce večer :D od 6 večer už chci mít zkrátka pohodu u televize :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já jakmile vím, že bych něco udělat jen "měla", ale nemusím, tak málokdy dokopu do toho, abych se opravdu zvedla a šla to udělat. :D

      Delete
  3. Téměř všechno z tohoto seznamu dělám. Jen s tím protažením mám problémy, ale vím, že bych měla! Takže jo, dneska se musím protáhnout :-D Sice se mě karanténa tolik nedotkla...do práce chodím, chodím na procházky do přírody a mám dvorek, takže díky bohu, že nemusím být zavřená, jinak by mi asi brzy hráblo. :-) Ať už je to za námi! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Také jsem moc vděčná za naši zahrádku. Doma bych se z toho zbláznila.

      Delete
  4. Super článok, vo väčšine bodov som sa našla! Tiež si rada spisujem všetky aktivity, ktoré chcem počas dňa stihnúť, no najviac mi pomôže sa prezliecť "z domáckeho" oblečenia do niečoho, čo zvyknem nosiť bežne do práce. Stačí, že si dám mikinu, ktorú nosievam do práce a doma ju bežne nenosím, a hneď sa cítim lepšie! :D A so spánkom to mám v tieto dni veľmi zaujímavo - počas "bežného" pracovného dňa chodievam spávať približne o polnoci a vstávam okolo pol ôsmej :D Počas tejto karantény spím už o jedenástej ale zároveň spávam dlhšie :D

    IVANNA MALIK / prečítaj si: #BODYPOSITIVITY / sleduj ma na IG: @ivannamalik_

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji! :)
      Na tom oblečení určitě něco bude. Mně pomáhá už jen to, že se z pohodlných tepláčků převlíknu třeba do fitness legín, které mě ke všemu ještě motivují k tomu, abych lépe jedla. :)

      Delete
  5. Pod toto by som sa mohla rovno podpísať. Presne na základe týchto princípov už dva týždne fungujem a zatiaľ to vychádza. Super post. ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  6. Já mám pocit, že zatím jen doháním spánkový deficit - chodím spát dřív než běžně a vstávám později než obvykle :D Ale už se těším, až budu zdravá, vytvořím si nějakou rutinu a budu se moc jít konečně projít :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
    Replies
    1. I to je určitě potřeba! :) Držím palce, ať se brzy uzdravíš. <3

      Delete
  7. Režim letadlo je i můj dobrý kamarád. Někdy však úplně stačí vypnout wifi. :)

    Já jsem občas mívala home office i v dřívějšku, takže mám vytvořené kvalitní pracovní zázemí a nestává se mi, že bych pracovala v pyžamu z postele. Práce mám snad ještě více než v kanceláři, na nudu čas nezbývá. S čím ale bojuji, je rozvržení dne. Často u pracovních záležitostí zůstávám dlouho do večera a naopak přes den odbíhám prát prádlo, vařit oběd nebo psát komentáře na blogy...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow, máš můj obdiv!
      Chápu tvůj problém, také stále někam odbíhám. Ten oběd se holt sám neuvaří. :D :(

      Delete
  8. Snažím sa takto fungovať, ale potom prídu dni, kedy mi to všetko nejako zlyháva.
    Inak vstávam tiež pomerne skoro - medzi siedmou a ôsmou. Dám si ráno aspoň 10 pozdravov slnku - keby mi nevyšlo ďalšie cvičenie cez deň, tak mám aspoň trocha lepší pocit zo seba.
    Súhlasím, že s mobilom je to ťažké! Hlavne teraz, keď mobil je jediný prostriedok, ako sa spojiť s kamošmi alebo rodinou. Našťastie si už aspoň vypínam notifications v messengeri.

    ReplyDelete
  9. Skvělé tipy! Sama se je snažím využívat a být i doma produktivní. :))

    ReplyDelete
  10. Tyhle tipy jsou skvělý, ale jakožto v kůži maturantky, je těžký se nějak namotivovat. :D Možná víš, o čem mluvím, haha. Člověk vlastně neví, jestli má smysl se ty otázky učit, vůbec ještě nějak vypracovávat a tak dále. Občas mi to připadá strašně demotivující, že opravdu nevíme, co bude. Ale nejsme v tom sami a jsou teď mnohem závažnější a důležitější věci, než "nějaká" maturita. Tak snad to s náma maturantama nějak dopadne.

    Tak přeji hodně štěstí a pevné nervy! ��

    ReplyDelete
  11. Já mám hodně ráda todo-listy a snažím se je co nejvíc plnit :) Přestávky s pečením jsou ale samozřejmostí. Také si ráda dělám todo-listy na týden, abych věděla, jak moc musím zabrat :)

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  12. Vyzkoušel jsem snad všechny tipy a bohužel z domova pracovat neumím. Takže to různě střídám, jednou jdu do coworku, podruhé do kavárny, někdy zase pracuju v parku. Teď jsem si našel fajn místo pro práci v Hotelu Golf, kde to vždy spojím i s obědem.

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!