corona talk

20.3.20

Krásný pátek všem! Jak se máte? Jak tuhle situaci zvládáte? Já jsem se k aktuálnímu dění původně nechtěla vůbec vyjadřovat, protože si myslím, že o nemoci Covid-19 slyšíme denně častěji, než bychom si všichni přáli.

Každopádně si už několik dní pohrávám s myšlenkou, že bych se s vámi ráda podělila o můj názor na věc. V hlavě mi leží malá psychologická úvaha nad tím, proč jsme koronavirus všichni tak podceňovali a zlehčovali. Také bych tu chtěla sdílet pár tipů na to, jak si celé korona prázdniny (čti: on-line studium) a karanténu zpříjemnit.


Vůbec nechci celou situaci zlehčovat, ani nikoho strašit, tak to prosím berte maličko s nadsázkou. Nezapomeňtě mi pak dát v komentářích vědět, jaký je váš názor! <3

Co kdyby se koronavirus Covid-19 nejmenoval Covid-19? 
Slyšeli jste o koronavirech SARS a MERS? A vzpomínáte si na onemocnění v Africe s názvem Ebola? A také vám přijde, že nemoc s názvem Covid-19 v podstatě nezní tak špatně a hrozivě?

Myslím si, že pojmenování nového typu koronaviru je jedním z důvodů, proč lidé toto onemocnění nebrali zpočátku tak vážně. Vždyť "Covid" zní v porovnání s Ebolou jako nějaký "Jarda od vedle". Nic proti Jardům.
Báli bychom se více, kdyby se nový vir nejmenoval jako nějaký ťuňťa, ale více jako hrozba?

"Je to jen chřipka."
V porovnání s Ebolou, což byla krvácivá horečka původem z Afriky se Covid-19 projevuje podobně jako naše stará známá chřipka. Byli by lidé více obezřetní a opatrní, kdyby denně místo porovnání se chřipkou slyšeli cokoliv ve spojení s krví, jako tomu bylo u Eboly?

Věřím, že všechno špatné, je pro něco dobré. What doesn't kill you makes you stronger!
V Itálii se čistí voda, v Číně se snížily emise, příroda se pomalu, ale jiště dává zase dokupy a nám třeba odpadla čtvrtletka z matiky! Co víc si přát?
Doufám, že k sobě i k ostatním budeme všichni opatrní, ohleduplní a budeme si pomáhat. Jedině tak to všichni společně zvládneme.



Pro odlehčení





Já se snažím volný čas využít k přípravám na přijímačky na VŠ, na letošní maturitu, ke čtení knížek, k trávení času s rodinou (a jakože ho s rodiči na home officu není málo) a také se snažím nezapomínat na self-care.

Na závěr přidávám pár mých karanténa tipů. Konečně všichni máme ten čas, na který jsme si všichni stěžovali. Tak ho pojďme využít!

  • vzdělávání - na internetu naleznete spoustu e-learningových stránek, videí a aplikací na cizí jazyky, různé grafické programy a cokoliv, co vás napadne
  • jóga a cvičení doma - no fitness centre? no problem!
    A já vám říkám, že z téhle karantény odejdu se six-packem špekem!
  • knížky - také máte seznam knížek, které si chcete už dlouho přečíst, ale stále nemáte čas?
  • (anglické) seriály - na Netflixu právě frčí seriál "Globální pandemie"
  • zkoušení nových receptů
  • podcasty - poslední dny poslouchám hlavně Vinohradskou 12, kde jsou kromě novinek zajímaví hosté, kteří komentují aktuální dění
    mezi další mé favority patří Linka, Marketa's Vibes, TEAden, nebo třeba podcast Vyhonit ďábla
  • úklid, třídění a organizace


Poprvé můžeš zachránit lidstvo ležením u telky. Tak to neposer.


Stay home & stay safe! Noste roušky, buďte ohleduplní, sledujte média a nepanikařte. :)
Hodně zdraví všem.

ANKETA
Budeme maturovat až v září? Ano / Ne ?

11 comments

  1. Kdyby mi býval někdo řekl, že nový koronavirus způsobí v Itálii během několika dnů vymření celé jedné generace, budu se mít rozhodně více na pozoru, než když první informace vypadaly na zmutovanou "chřipku" (v nemalé části případů navíc bezpříznakovou).

    Toto vnímám jako hlavní průšvih. Že zatímco u eboly všichni ví, co za zlo umí napáchat, u koronaviru byla (a stále mnohdy je) tendence riziko z neznalosti nebo čisté bezohlednosti podceňovat. Osobně nevnímám žádnou souvislost se jménem, však ony i spalničky zní libozvučně a kolik na ně umíralo lidí...

    Já mám možnost pracovat z domu, takže o zábavu mám na většinu dne postaráno. Hrozně mi ale chybí možnost vyběhnout někam do přírody (bydlíme v hodně husté zástavbě v centru, takže v době karantény bez šance).

    Drž se a ať přípravy na maturitu dobře ubíhají!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Souhlasím s tebou, určitě hraje velkou roli i neznalost a časté podceňování nemoci.
      My naštěstí bydlíme v celkem malém městě, hned vedle parku, a kousek od polí za městem, takže pro mě není problém občas někam zmizet. Tak držím palce, ať to doma na home officu zvládáš, snad to brzy přejde! :)
      A děkuji, včera jsme se dozvěděli, že maturovat možná ani nebudeme, což ani neberu nějak pozitivně, protože jsme stále v nejistotě.

      Delete
  2. Mňa táto situácia zatiaľ hlavne naučila, že sa neoplatí nič dlho vopred plánovať.
    Snažím sa dať sa dokopy psychicky, zmáknuť všetko do školy, veľmi sa neunaviť a byť tak nejako vpohode. Z tvojho zoznamu sa snažím robiť všetko a miestami mám pocit, že nakoniec nerobím nič. Predsa len je pre mňa náročné nejako sa preprogramovať a prispôsobiť si aktivity sedeniu doma.

    Inak zbožňujem Vyhoniť ďábla !! (ale aj Vinohradskú, aby to nevyzeralo, že môjmu podcast playlistu dominuje len hentaký žáner :D) Na pobavenie mám ešte veľmi rada slovenský podcast "jauuu, p.s. to bolelo". Na ňom sa vždy toľko nasmejem.

    (a ďakujem ti veľmi pekne za komentár u mňa na blogu!! <3)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně tak. V létě jsem měla jet opět na tři týdny na jazykový pobyt, tentokrát do Mnichova, který tímto padá.
      Držím ti palce, ať mezi prokrastinací, učením a vším okolo najdeš nějaký balanc. Chce to čas a s disciplínu. :)

      Jsem moc ráda, že nejsem jediná, kdo tenhle podcast miluje. :D Znám i váš slovenským "jauuu, p. s. to bolelo", dokonce jsem ho jedno období i pravidelně poslouchala, ale nakonec jsem dala přednost jiným, kratším podcastům. :D

      Nemáš za co, já děkuji! <3

      Delete
  3. Já doufám, že to brzy přejde a je pravda, že teď má člověk čas na věci, které jinak normálně odkládal. Já doufám, že dopíšu bakalářku a nějak se připravím na státnice. Ale mrzí mě, že "nemůžu" chodit do práce (jezdím vlakem), protože tam to mám fakt ráda. Jinak pro planetu si také myslím, že je tento virus příznivý. Hlavně, aby se ale průběh nějak ukočíroval.

    WantBeFitM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc ti držím palce s bakalářkou a státnicemi. Věřím, že to není v této situaci vůbec jednoduché.
      Snad to všechno brzy odezní a dopadne nejlépe, jak může. :)

      Delete
  4. S tou maturitou je to mazec, vlastně celkově se školou, asi by mě z toho šlehlo :-/ ale tak třeba v tom ve finále bude aspon něco pozitivního :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Je to totální mazec. :D
      Včera jsme se dozvěděli, že se nám ruší písemná část a vlastně je možné, že meturovat vůbec nebudeme. Sama v tom výhodu nevidím, protože jsme z toho všichni trošku mimo a absolutně nemáme motivaci k učení, které by pak mohlo být i zbytečné. Tak uvidíme, jak se to bude dál vyvíjet. :-)

      Delete
  5. Doba je teď šílená, ale musíme věřit, že vše bude zase co nejdříve v pořádku. :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Přesně tak, doufám, že se všechno co nejdříve vrátí "do starých kolejí". :)

      Delete
  6. určitě něco špatného je k něčemu dobré a byť je toto období opravdu nešťastné, já nacházím mnoho pozitiv a jsem za ně vděčná. jde jen o to, jak k tomu kdo přistupuje.

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!