Summer reading list

4.7.19


Ahoj! V dnešním článku bych vám ráda představila můj summer reading list, aneb pár knížek, které se chystám tyto prázdiny přečíst. Přes školní rok na čtení nemám tolik času, takže se moc těším, až se do toho teď vrhnu! Pár knížek tu mám z mého seznamu povinné maturitní četby, zytek jsou knížky, které mě něčím zaujaly a chtěla bych si je přečíst.




1. SLUHA DVOU PÁNŮ
Komedie o třech dějstvích, která mě podle popisu děje zaujala a pobavila. Myslím, že se Carlo Goldoni na potítku u maturity snadno vybaví a popíše.


2. JAK JE DŮLEŽITÉ MÍTI FILIPA 
Konverzační komedie o třech dějsvích od Oscara Wilda, kterou si zamilujete hned z několika důvodů. Za a) má jen osmdesát stránek, za b) objevují se zde i satirické prvky a celá knížka se dobře čte a za c) příběh je opravdu poutavý a zajímavý, takže není od věci si ho přečíst i pokud nejdete k maturitě, jako já. Velkým plusem je i stejnojmenný film, který se drží předlohy.



3. 14, 000 THINGS TO BE HAPPY ABOUT.
Tuhle krásku mám doma už asi od osmé třídy. Není to souvislý příběh, jen seznam 14 000 věcí, důvodů a bodů, proč být šťastný. Každý den si najdu chvilku, kdy si přečtu stránku nebo dvě a zvýrazním si věci, které platí pro mě. Je super si pár bodů napsat i před začátkem týdne třeba do diáře nebo někam, kde to máte denně na očích. Beru to jako takový seznam vděčností.



4. INSTANT KARMA 
Další dílo od autorky Barbary Ann Kipfer jsem dostala jako dárek od mého přítele. Je napsaná podobně jako knížka předchozí, ale místo listu věcí, které nás dělají šťastnými je tohle seznam činností a způsobů jak udělat šťastné ostatní i sebe. 




5. STOLETÝ STAŘÍK, KTERÝ VYLEZL Z OKNA A ZMIZEL
Příběh stoletého staříka už obletěl Facebook a spoustu blogů, takže bych se divila, pokud jste o něm ještě neslyšeli. Od Jonase Jonassona jsem četla i knížku jménem "Analfabetka, která uměla počítat" a můžu vám ho vřele doporučit! Tyto humoristické romány vás odprostí od každodenních povinností a vykouzlí vám úsměv na rtech. 


6. YOU ARE A BADASS
Další knížka (která mimochodem v poslední době také prochází velkým hypem) je zaměřená na seberozvoj. Tenhle zázrak by nás měl naučit jak přestat pochybovat o tom, že jsme skvělí a jak začít úžasně žít. Mě zaujala spíše tím, že je plná motivace a považuje se za jednu z  momentálně nejčtenějších knížek v angličtině. A kdo ví, třeba mě to posune dál!


7. POVÍDKY Z JEDNÉ A Z DRUHÉ KAPSY 
Poslením bodem na mém čtecím seznamu je opět jedna z knížek mé maturitní četby. Karla Čapka mám moc ráda a myslím si, že by to mohla být knížka, která mě bude bavit. 


Četli jste nějakou z knížek? 
Jaký je váš summer reading list?

29 comments

  1. Veľmi ma zaujala kniha Instant Karma – doteraz som o nej nepočula, ale vyzerá úžasne ❤
    SIMPLY BERENICA // Facebook Page // READ ABOUT "WHERE TO BUY ETHICAL CLOTHING"

    ReplyDelete
  2. Veľmi zaujímavé knihy si si vybrala. Ja milujem knihy o motivácii ale len v slovenčine či češtine lebo v angličtine by som asi 3 roky jednu prekladala :D Ale skúsim sa pozrieť po tvojich možno budú ľahké pre mňa :)

    NADČASOVÁ MÓDA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zrovna ta knížka You are a badass je přeložená i do češtiny, ale jmenuje se "Jsi prostě borec", což mi zní trošku divně. :D Já na tohle právě miluju angličtinu. :)

      Delete
  3. 14 000 things to be happy about mám doma taky, ale bohužel se k ní nevracím tak často, jak by si knížka zasloužila.. Stoletého staříka i Analfabetku jsem četla - bohužel pro mě obě knížky byly utrpením a vůbec mi neseděly, ale každému se líbí něco jiného :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
    Replies
    1. Také si myslím, že bych si ji měla otevírat častěji. :)
      Jo, je pravda, že tam je občas až moc zeměpisných názvů, postav a složitého děje. :D

      Delete
  4. Knižky vyzerajú super, veľa z nich sa už nejakú dobu nachádza na mojom "wishliste" tak snáď sa k ním niekedy dostanem :)
    https://inainbratislava.wixsite.com/mysite

    ReplyDelete
  5. Nečetla, ale ve škole jsme se koukali na Jak je důlžité míti Filipa :) O Stoletém staříkovi jsem slyšela, ale nečetla :) Já ráda čtu spíš současnou literaturu.

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  6. Z těchto knížek jsem nečetla nic, protože když jsem maturovala, tak jsem měla vybraný úplně jiný knížky :D :) Jinak tu knížku 14000 věcí jsem hrozně chtěla, když kdysi dávno vyšla, pak mě to teda přešlo, ale když ji teď zase vidím, tak si zas říkám, že bych si ji asi pořídila :D

    Pokud budu mít čas, tak bych ráda přečetla Pačinko a Hvězdy mezi sluncem a měsícem. Víc toho asi v plánu nemám, protože pochybuju, že budu mít čas zvládnout vůbec tyhle dvě :D

    Korea v Česku

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14,000 věcí je fakt sluníčková knížka. :)
      Super, díky za tipy!

      Delete
  7. Uži si čítanie :-) Z týchto kníh som čítala Storočného starčeka a kniha ma veľmi bavila, bolo to pútavé a zábavné čítanie, páčilo sa mi viac než Analfabetka :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju! Ano, také mě Analfabetka bavila víc. :)

      Delete
  8. Na knížku 14 000 things to be happy about koukám už od roku 2016. Ale na čas jsem na ní zapomněla, takže jsem si jí nikdy nepořídila. Moc se mi líbí tvůj nápad se zaškrtáváním bodů, které sedí pro tebe. Abych pravdu řekla, tak mě momentálně víc zaujala knížka instant karma. Myslím, že v tomhle mém zmateném období, které mám by se mi mohla hodit :)

    Btw Terez, narazila jsem na tenhle tvůj blog díky sdílenému ig story od Péti Elblové a musím říct, že máš skvělé články (už jsem to tu stihla trochu probrázdit :D). Hodně si mě inspirovala zkusit znovu blogování :D :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 14 000 things to be happy about a instant karma jsou právě knížky, které čtu postupně a už hrozně dlouho.. nikdy bych je asi nedala pryč, takže je beru díky tomu zaškrtávání i jako takové menší deníčky. <3

      Panebože, děkuju moc! Jsem opravdu ráda, že jsme na sebe zase narazily a už se nemůžu dočkat, až budu tvůj blog opět navštěvovat. :)

      Delete
  9. Povídky z jedné a druhé kapsy mně moc nebavily. Navíc mi nepřijde k maturitě úplně vhodná, protože je tam opravdu hodně povídek, a pokud na tom člověk opravdu poctivě pracuje, zapamatovat si všechny děje a postavy není úplně jednoduché (podle mě). Na Staříka bych si taky ráda udělala strach a nebo na Analfabetku (myslím, že je to od stejného autora) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju za názor na Povídky.. možná je ještě vyměním za něco jiného. :)

      Delete
  10. Četla jsem jen Čapka a knížka byla fajn. Já teď čtu Dárek z pravé lásky a Modlitbu za Černobyl :)

    ReplyDelete
  11. Veľmi rada by som si prečítala toho Oscara Wilde-a a rovnako aj po dlhšom čase znova niečo od Čapka. Inak odkedy mi začali prázdniny, čítam takmer stále. :D

    ReplyDelete
  12. Příliš moderní knihy se mi znusej. Fakt moc. Takže musím počkat pár měsíců/let a pak se na ně podívám😁.

    Každopádně Čapka jsem měla u četby, byla to Bílá nemoc a já jsem to nedokázala popsat jako inteligent. Přitom mě ta knížka bavila, ale moje špatná pamět mě zradila a já byla za kreténa. Přitom jsem vášnivej čtenář. No děs. I po 4 letech to beru jako lehkou osobní prohru.

    Já mám přítele Filipa, takže ten název knihy "Jak je důležité míti Filipa" mě dost baví. Ale ještě jsem to nečetla. Musím si to sehnat a přečíst, abych nebyla pozadu😁.

    No a příliš motivační knížky taky moc nemusím. Jsem lehce skeptická. Ale je pravda, že jako denní rituál je to asi hezký💖.

    Verča ze Ztracena v Praze ║ TAK CO ČERVEN? NĚJAKÉ ZAJÍMAVOSTI? JO A DOKONCE JICH JE 23I OBLÍBENCI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já něco taky nemusím.. Třeba takové to Mléko a med, nebo jak se to jmenuje.. to jsem na instagramu viděla tak často, že už bych to doma nesnesla. :D

      Na Bílé nemoci jsme byli se školou v divadle a upřímně musím říct, že se mi to jako hra fakt líbilo, ale nejspíš bych to také nedovedla nějak smysluplně sesumírovat. Takže tě úplně chápu, to se prostě stává. :)

      A Filipa si určitě přečti! I ten film je super, fakt doporučuju!
      Dneska už jsem skoro dočetla i Sluhu dvou pánů a musím říct, že jsem čekala, že to bude mnohem horší. Ono mě tu kupodivu i bavilo. :D

      Delete
    2. Mléko a med jsem si stáhla do čtečky, zatím jsou to prostě jen depresivní básničky. Ale deprese je na instagramu cool, takže se nedivím, že se z toho můžou lidi poto.

      Na Sluhu se taky podívám🙂

      Delete
  13. Zvýrazňování řádků, které se tě týkají mi přijde jako super nápad, ale já s tím mám hrozný problém :D Nedokážu do knihy nic vepsat nebo zatrhnout :D Jinak jsou to moc zajímavé knihy, ale Čapek s povídkami u mě prostě vede :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Já se toho zezačátku také bála, ale nakonec jsem si zvykla. Do ostatních knih nepíšu. :)

      Delete
  14. To je milý výběr, jak kombinuješ české čtení a anglické, klasické knihy s moderními. :) Já jsem četla od Jonassona Analfabetku, není to špatná kniha, ale čekala jsem ještě o kousek více, a tak Staříka zatím odkládám... Wildea jsem měla taky na maturitu, toto konkrétní dílko mě velmi bavilo, dokonce i více než slavný Dorian Gray.

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!