first impressions from Malta

25.7.19


Čas tu neskutečně letí a já jsem už skoro na konci mého prvního týdne stráveného na Maltě! Právě sedím v jedné kavárně, mám sluchátka v uších a užívám si nádherný výhled na moře. Troufám si říct, že už jsem se tu zabydlela, zvykla si na rodinu, chod školy, zapamatovala si jména spolužáků. Trefím dokonce i do školy, do obchodu a zpět! Přestala jsem se ztrácet ve všech těch malebných uličkách, které tu mimochodem vypadají všechny stejně. Našla jsem si tu pár fajn přátel, se kterými trávím většinu volného času.


V prvních dnech jsem zahájila hon na kamarády. V mojí jazykové skupině "advanced" jsem skoro jako Alenka v říši divů. Průměrný věk mých spolužáků je přibližně třicet let. Ve třídě má převahu Kolumbie, Španělsko, Itálie a Rusko. Jsem tam sice nejmladší, ale zdaleka ne nejslabší! V prvních minutách obvykle probíráme různá politická témata, novinky ze světa, nebo historické údálosti. První dny jsem byla z výuky dost překvapená, protože se poměrně dost liší od minulého roku, kdy jsem navštěvovala jazykovou školu English in Chester. Ale o to větší výzva to pro mě je!


Společnou řeč jsem našla hned první den se spolubydlící z Francie. Manon je o rok mladší, ale skvělá kamarádka, která mě provedla městem, ukázala nejbližší obchod a seznámila s druhou spolubydlící, kterou je Káťa z Prahy! Ouje! S holkama jsme včera strávily super odpoledne v Cinnabonu, kde jsme si vychutnávaly výborné Chillatas. Jinak se vídáme u večeří a snídaní, které máme společně v naší host family. Maria - naše "mamča" vaří skvěle. Večeře jsou rozmanité, lehké a chutné! Jedinou výtku bych měla ke snídaním, které tvoří jen výběr ze tří druhů müsli/křupinek, které jsou bezpochyb plné cukru a jejich výživová hodnota je někde pod bodem mrazu. Proto jsme s Manon nakoupily vločky a dneska ráno uvařily skvělou ovesnou kaši! Po zbytek týdne si nakupuji jogurty s ovocem, nebo přežívám na křupkách. #healthylifestyle


Další francouzskou kamarádku jsem si našla hned druhý školní den, kdy jsem sebrala odvahu, vykročila ze své komfortní zóny a prostě za ní přišla. Well done, Teri! Společně jsme se (neúspěšně) pokoušely najít nějaký větší supermarket, kde bychom si nakoupily třeba ovoce, zeleninu, těstoviny a jogurt. Supermarkety tu nejspíš nevedou, takže jsme skončily na jedné z laviček na promenádě ve vedlejším městě Sliema. 



Dnešek zase utekl jako voda. Dopolední hodiny ve škole mě bavily více, než ty předchozí a byla jsem opravdu ráda, že se můžu konečně zapojit do debaty. Oběd jsme si ukuchtily společně s francouzskou u ní doma na rezidenci. Nevěřili byste tomu, jak můžou být dobré obyčejné těstoviny s pestem!

cíle pro nadcházející dny jsou:
  • najít Lidl ve vedlejší vesnici a neztratit se
  • vyrazit k moři (a neztratit se)
  • vyzkoušet školní kantýnu
  • nachodit alespoň 10 000 kroků za den
  • chytit bronz
Tak mi držte palce! Jak se máte vy? 

35 comments

  1. Hned bych taky vycestovala. Tak hlavně ať jsi tam spokojená a daří se ti! :))

    ReplyDelete
  2. Nádherné fotky! Ta voda<3 Jinak je super, že sis hned našla kamarádky:) A držím palce, aby jsi zvládla všechny svoje cíle pro následující dny a hlavně se neztratila:D

    ReplyDelete
  3. Najít Lidl mě fakt pobavilo :D :D dost podobný cíl jsem totiž měla teď o víkendu, když jsem se v Brně stěhovala na nový byt na druhý konec města. Prostě najít oblíbený supermarket je zásadní bod k přežití! Budu držet palce, aby si se při jeho hledání neztratila a dopadlo to úspěšně! :D

    Fotky jsou krásné :) koukala jsem kdysi na youtube na jednu holčinu od nás z univerzity, co byla na Maltě na Erasmu a strašně si to tam chválila :) ale mám pocit, že s obchody měla taky celkem problém :D

    https://taukecana.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jsem ráda, že si rozumíme. :D Tady jsou jen samé mini markety, kde se mi nic úplně nelíbí.. navíc třeba ovoce je tu celkem předražené. :-(
      Já tu sleduju vlogy od Anetky Chroustové, která tu byla na Erasmu pár let zpět. Úplně mám pocit, že mi rozumí a že tu nejsem sama. :D
      Děkuju! :)

      Delete
  4. Dobře se to čte a jsem rád, že jsi veselá a zdravá :-)

    ReplyDelete
  5. Děvče, ty si teda žiješ! :) Je moc dobře, že už se cítíš fajn a našla sis spřízněné duše. Užívej pobytu, čerpej znalosti, zkušenosti a krásné zážitky. Docela by mě zajímalo celkové shrnutí kurzu, třeba i srovnání s Anglií. Nikdy jsem na ničem podobném nebyla a jsem dost zvědavá, jak to vlastně funguje.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na Bloggersre.com brzy vyjde můj článek, kde jsem srovnávala jazykové školy, tak si můžeš něco počíst tam. :) Dále bych tě ještě mohla přesměrovat na starší články na tomhle blogu (archiv 2018 nebo rubrika 'Chester'), kde určitě najdeš články z minulého roku z Anglie. :)
      Ale určitě se na podobnou články můžeš těšit i do budoucna.! <3

      Delete
  6. Držím palce, ať to zvládneš! :)) Na Maltě jsem nikdy nebyla, ale vypadá to tam krásně :)

    MY TRAVEL ELIS-T

    ReplyDelete
  7. Ani nevíš, jak je skvělé vidět, že tam žádné supermarkety nevedou... nebo ano? Bytostně ty domy nesnáším raději si zajdu pro něco lokálního nebo do menších obchodů. Ten konzum nás lidí je šílený. Držím ti pěsti, ať si to tam pořádně užiješ! (A tiše ti závidím :D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tady upřímně žádný místní konzum není. :D Všechno je dovážené, zabalené v pěti plastových obalech a rozházené do desítek minimarketů, které se podobají naším vietnamským večerkám. :D

      Delete
  8. Vypadá to tam naprosto nádherně! ♥
    Držím palce, ať ten Lidl najdeš!
    Já chci v následujícím týdnu pokračovat v tréninku na půlmaraton a doběhat 100 km během července :)

    Little Dreamer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju! :)
      Držím palce, ať si splníš běžecké cíle! Ale hlavně buď opatrná a nezapomínaj na rest days! :)

      Delete
  9. Naprosto boží článek! Jsem moc ráda, že si to tam užíváš, poznáváš nové lidi, kamarády a všechno je lepší a lepší! Ať si splníš všechny své cíle a užíváš si každičkou sekundu!❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju Domi, děláš mi radost. <3
      Taky doufám, že si v Anglii užíváš každou chvilku a máš se skvěle! :-*

      Delete
  10. Užívej! Nám tu kresly teploty a hlásí deště. A to jsem si teď koupila nový plavky! :D Krásné fotky :)

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  11. Nádherné fotky! Hned bych vyrazila také. Užívej si dál a dál a neztrať se v Lidlu! :-D

    ReplyDelete
  12. To je hezký jak se rozkoukáváš a píšeš najít to a to a neztratit se. :)

    Somethingbykate

    ReplyDelete
  13. Tie domčekyyy. No to je úžasné. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  14. Moc ti to přeju a lituji, že když já chodila do školy, možnost sebrat se a studovat někde v cizině nebyla tak "přirozená" jako dnes :) Užívej!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju! :)
      To věřím. Ale můžeš vycestovat teď! :)

      Delete
  15. Podle tvých fotek vypadá Malta jako ráj na zemi! Musí to být úžasná zkušenost!

    Držím palce s misí Lidl :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ráj na zemi to úplně není, ale je to tu krásný. :)
      Děkuju! :D

      Delete
  16. Je to nádhera. Ty procházky musí být parádní. Jinak přeju hodně štěstí a doufám, že ten Lidl najdete :D

    ReplyDelete
  17. Páni, to musí být super! :) Na jak dlouho tam jsi?:)

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!