banana bread recipe

20.5.20

zdroj: Pinterest
Po delší době jsem tu s dalším zdravým a chutným receptem! Dlouho jsem experimentovala a hledala nějaký osvědčený recept na banánový chlebíček, který by mi vyhovoval jak konzistencí, tak složením a chutí. So here I am!

Podařilo se mi sestavit recept z jednoduchých surovin a ingrediencí, které máte snad všichni doma. A pokud ne, dají se snadno nahradit, či případně zcela vynechat.

ingredience

  • 100 g hladké špaldové mouky 
  • 90 g kokosové mouky
  • 50 g ovesných vloček
  • 3 vajíčka
  • 30 g medu
  • 50 ml oleje (já použila klasický řepkový)
  • 25-30 g proteinu (já použila slaný karamel)
  • 4 banány (3 rozmačkat a zpracovat do těsta, 4 jsem použila na ozdobení)
  • 2 lžíce erythritolu (lze nahradit cukrem, nebo zcela vynechat)
  • 1,5 lžičky jedlé sody/prdopeč
  • 1/2 lžičky skořice
  • 1/2 lžičky koření do medového perníku
  • 90 g čerstvých nebo mražených borůvek
  • špetka soli

postup

  1. Předehřejte si troubu na cca 180° C
  2. Smíchejte všechny suché ingredience
  3. Rozmačkané 3 banány zpracujte s vejci, medem, olejem
  4. Suché a mokré ingredience smíchejte v těsto
  5. Podle konzistence lze (ne)dolijte mléko
  6. Přisypte borůvky
  7. Ozdobte banánem
  8. Pečte přibližně hodinu na 180° C
    (Pokud je chlebík stále mokrý a nedopečený, překryjte ho v troubě alobalem, aby se vám zvrchu nespálil.)


Tak dobrou chuť! 

11 comments

  1. Nevim, nechápu to, banán můžu mít ve všem, ale banana bread mi prostě nechutná :D Buď ho neumím udělat, což je možný, nebo jsem prostě rozbitá :D Ale věřím, že lidi, kterým chutná recept využijí a já se budu kochat tou dokonalou úvodní fotkou <3

    Pauline's Tiny World

    ReplyDelete
  2. Tieto chlebičky sa daju robit na 100 sposobov. Myslim, že každý z nás má na to svoj oblubený recept a ten pečie.
    A potom je tu druhá skupina ludi - ktorí ich nemaju radi.
    Ja zjem, ale nejak to nie je moj oblubený koláč.

    ReplyDelete
  3. Vypadá moc dobře! Já teď z přezrálých banánů dělala banánovou bábovku a taky se moc povedla :) Samotné banány nejím, ale takhle v buchtě rozmixované je mám ráda :)

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  4. Z přezrálých banánů připravuji pomerančovo-banánové smoothie nebo banánový mléčný koktejl, takže mi nikdy na chlebíček nezbyly, ač se na něj chystám snad už několik let.

    Občas si ale dávám chlebík v blízké kavárně, je to příjemná snídaně po cvičení. Tvůj banana bread vypadá báječně, zvlášť ty borůvky uvnitř jsou super nápad!

    ReplyDelete
  5. Vypadá skvěle. Viděla jsem už několik receptů. Vždy si říkám, že ho někdy vyzkouším, ale nikdy jsem se k tomu nedostala.
    Povídání nejen o kosmetice

    ReplyDelete
  6. Noo receptů už jsem viděla spousty, ale vždycky jsem v nich našla něco, co běžně ve svojí kuchyni nemívám, tak jsem to vzdala. Přiznávám, že v tvém se najde pár takových ingrediencí, ale už bych to vážně měla vyzkoušet. Dávám si do záložky a budu si pamatovat, že až to budu chtít dělat, musím nejdřív na nákup. :D

    ReplyDelete
  7. Povedl se ti! :) Já už chci hrozně dlouho nějaký banana bread zkusit.

    ReplyDelete
  8. Určite niečo takéto vyskúšam, avšak bez hrozienok, keďže mám voči ním akúsi osobnú averziu :D Prekážajú mi ešte aj vo vianočke

    BarsVee┃Moja skincare so značkou Himalaya - BarsVee na Instagrame🌸

    ReplyDelete
  9. Banán jsem vždycky dávala rozmačkaný do těsta, takhle celý jsem ho tam ještě nezkoušela dávat. Vzhledově to vypadá velmi pěkně. Určitě i chutná velmi dobře :)

    ReplyDelete
  10. nikdy jsem nedělala, ale chystám se na něj! vypadá úžasně!

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!