MY HEALTHY HABITS

12.3.19

Hezký úterní večer všem! Dnes mě čeká dlouhé sepisování a učení třetí maturitní otázky na seminář ze ZSV, proto jsem se rozhodla, že je ten nejlepší čas na chvilku (čti hodiny) prokrastinace u tvorby nového článku. Co můžeš udělat hned, odlož na později!

// Nice Tuesday night everyone! Today I have to study a lot for my Psychology lesson, so I decided that it's the best time for a moment (read hours) of procrastination with the new article. What can you do now, do it later!

source: pinterest.com

Hned na začátek bych ráda zmínila, že rozhodně nevedu super zdravý životní styl, nejím salát každý den a svaly mám schované tak dobře, že jsem je ještě nenašla. I tak jsem se rozhodla, že by nebylo od věci zmínit pár věcí, které jsem zařadila (nebo se o to stále pokouším) do mého každodenního života.

// First of all, I would like to mention that I don't lead a super healthy lifestyle, I don't eat salad every day and my muscles are hidden so well that I haven't found them yet. However, I decided to write down a few things that I included (or I'm still trying to) into my everyday life.


VSTÁVÁM BRZY // I WAKE UP EARLY




Ve všední dny se nedobrovolně budím v 5:40, ale i o víkendu jsem zvyklá vstávat dříve, abych si dopoledne stihla udělat všechny potřebné věci a měla přes den více času.

// On weekdays, I wake up at 5:40 am, but even at weekends I am used to getting up early to get all the things done in the morning and have more time during the day.

CHODÍM PĚŠKY // I WALK

Stále patřím mezi smrtelníky bez auta a bohužel (možná bohudík) mám školu celkem daleko, takže si každý den našlapu pěkných pár kilometrů. Tento rok jsem si ale také zvykla více chodit ven do přírody na procházky a brát všechno obklikou, abych si splnila denní počet kroků, který jsem si stanovila na 10 000. 

// I still don't have a car, and unfortunately (maybe thankfully) I have a school far enough, so I walk a few miles every day. But this year, I also got used to going out into the countryside for walks and taking everything around to accomplish the daily goal of steps, which I set to 10,000.

VÍCE ČTU // I READ MORE


Jedním z mých předsevzetí bylo přečíst alespoň 12 knížek za rok. Zatím se mi daří a já si většinou každý večer nebo odpoledne najdu chvilku pro knížku. A moc mě to baví!

// One of my resolutions was to read at least 12 books a year. So far, I am doing well and I usually read every evening or afternoon. And I enjoy it!

PITNÝ REŽIM // DRINKING MODE


Čím jsem starší, tím více jsem si oblíbila bylinné a zelené čaje. Stále miluju ty ovocné, ale mojí rutinou se stal odpolední šálek zeleného čaje, který má spoustu benefitů! Večer si dávám třeba heřmánek nebo šípek. Ráno jsem zvykla na čaje ovocné nebo Caro. V průběhu dne se snažím doplňovat piný režim vodou, ale upřímně se mi to moc nedaří. Kafe nepiju skoro vůbec.

// The older I get, the more I enjoy herbal and green tea. I still love the fruit ones but my new routine is an afternoon cup of green tea that has a lot of benefits! In the evening, for example, I have chamomile or rose hip. I'm used to fruity tea or Caro in the morning. During the day I try to drink a lot of water but I honestly don't usually succeed. I don't drink coffee at all.

CHODÍM SPÁT BRZY // I GO TO BED EARLY



Mým zlozvykem bylo učit se do noci, chatovat si s kamarády a myslet si, že další den určitě nebudu unavená a že to nějak přežiju. Už asi rok si všechny povinnosti udělám včas (nebo vůbec, haha), večer cvičím, jdu se brzy umýt, v posteli si asi hodinu čtu a přesně ve 22:00 zavírám knížku, nastavuji budík a odkládám mobil. 

// My bad habit was to learn till  midnight, chat with my friends and think that the next day I won't be tired and that I'll somehow survive. For about a year now, I have been doing all my duties in time (or never, haha), workout in the evening, reading for an hour in bed and closing the book at 22:00, setting the alarm clock and putting off my mobile phone.

CVIČENÍ // WORKOUT



Snažím se každý týden alespoň 5x cvičit. Cvičím podle různých videí z youtube nebo fitfab.cz a každý den si jedu právě to, na co mám náladu, motivaci a sílu. Ve středu chodím na lekci jógy. Necvičící dny se snažím maximálně chodit nebo dělat nějakou jinou fyzickou aktivitu.

// I'm trying to workout at least 5 times a week. I exercise according to different videos from youtube or fitfab.cz.  I do different exercises, it depends on my mood and motivation. I go to yoga class on Wednesday. I walk or do some another physical activity in rest days.

ZDRAVÁ STRAVA // HEALTHY FOOD


all images are taken from pinterest.com

Nedržím žádné diety, neomezuji se a určitě bych o sobě neřekla, že jím pořád zdravě. Každopádně jsem se hodně snažila a změnila jsem pár stravovacích návyků. Začala jsem do jídelníčku denně přidávat alespoň 1 kus zeleniny a ovoce, jím méně sacharidů, omezuji cukr a nezdravé tuky. Stále ale nejsem schopná dodržovat nějaký jídelníček nebo mírnit mé nájezdy na ledničku hned poté, co se vrátím domu ze školy. Taky to znáte?

// I don't hold any diets, I don't limit myself and I certainly wouldn't say that I eat still healthy. Anyway, I tried a lot and changed a few eating habits. I started to add at least 1 piece of vegetable and fruit daily, eat less carbohydrates, and cut sugar and unhealthy fats. Still, I can't avoid my temptation to overeat when I return home from school. Do you know that too?

Jaké "healthy habits" máte vy? // What healthy habits do you have?



9 comments

  1. Hrozně hezky napsaný článek, jeden z mých nejoblíbenějších!!

    ReplyDelete
  2. mám veľmi podobné ciele a zameranie. No najviac bojujem s ranným vstávaním, pretože niekedy ťahám večer dlhšie ako by som mala.Ale je to fakt že ked spím od cca 22-5,00 tak som viac oddýchnutá ako keď idme spať po polnoci a vstávam o 7-8.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naprosto souhlasím:) já jsem spíše to ranní ptáče. :D

      Delete
  3. Super článok, tiež sa teraz snažím piť viac čistej vody, viac čítať a chodiť skôr do postele :)
    What A Fancy World

    ReplyDelete
  4. Skvelý článok! S veľa vecami úplne súhlasím a praktikujem ich aj ja (len na tom skorom vstávaní musím ešte popracovať :D) Veľmi pekný blog, hneď dávam odber♥
    Weirdhouse

    ReplyDelete
  5. Tohle je tak krásný a aesthetic článek :)

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!