Gozo & Comino

11.8.19

Ahoj! Včera večer mi psali prarodiče se stížností na moji neaktivitu na blogu. Prý už pár dní čekají na nový článek a já furt nic. Tak jsem tu! Poslední dny jsem vůbec nestíhala nic přidávat, protože jsem byla hrozně busy.


 V sobotu 3. 8. jsme s mojí kamarádkou z Litvy podnikly výlet na ostrovy Gozo a Comino. Vstávala jsem brzy ráno, abych včas dorazila na autobusovou zastávku ve vedlejším městě Msida, kde byl náš meeting point. Nastoupily jsme na linku 41, která nás za přibližně tři čtvrtě hodiny převezla do Cirrkewy, odkud z přístavu vyplouvají lodě a trajekty na oba maltské ostrovy. Se Saule jsme chtěly navštívit turistickou atrakci Blue Lagoon na menším ostrově Comino. Na Instagramu vypadala modrá laguna jako z pohádky. A to bylo něco pro nás, žejo.

Zaplatily jsme si výletní loď, která nás vezla kolem krásných útesů a jeskyní, které lemovaly oba ostrovy. První zastávkou byl zmiňovaný neobydlený ostrov Comino, který je rájem pro šnorchlování a potápění. Kromě Saint Mary’s Tower - opevněné strážní věže tu nenajdete skoro nic. Ostrov se rozléhá na tří kilometrech čtverečních. Viděly jsme lehátka, slunečníky, sprchy, toalety a několik stánků se suvenýry a občerstvením. Největším lepidlem na turisty je opravdu nádherně modrá, průzračná zátoka, kde jsme se vykoupaly i my.



Našly jsme si místečko na útesech, odkud jsme skákaly do vody a fotily se o sto sedm. Samozřejmě jsme nemohly připravit naše followers o fancy fotky nekoupit předražené drinky ve vydlabaných ananasech. Pokud přemýšlíte nad návštěvou Malty a případným výletem na oba ostrovy, doporučila bych vám vyrazit co nejdříve ráno, protože v poledne byl už celý mini ostrůvek totálně přelidněný. Proto jsme se přeplavily na druhý, větší a obydlený ostrov Gozo.

Gozo má menší hustotu zalidnění než ostrov Malta, takže je i více využíván na pěstování ovoce a zeleniny. K lokálním výrobkům patří krajky a svetry z ovčí vlny.
My jsme si na Gozu vychutnaly oběd v přístavním městě Mgarr, vyšláply kopec k Lourdes Chapel, pokochaly se výhledem, vyblejskly fotku a rozhodly se vrátit trajektem zpět na Maltu. Místo trajektu jsme nakonec jely lodí, která mi svou rychlostí jízdy připomínala spíše nějakou atrakci na Matějské pouti. Kam se hrabe přistávání letadla.


Více fotek a highlitů z Malty najdeš i na mám instagramu @tervanickova - ve výběru Malta.


46 comments

  1. Páni, to jsou neskutečně nádherné fotky z ještě nádhernejšího místa! Hned bych jela k moři! Ta voda je úžasně průsvitná. Krása:)

    ReplyDelete
  2. Ješiš, to je ale moríčko. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    ReplyDelete
  3. Tak to je naprostá nádhera! ♥ Jsem ráda, že si to tam tak užíváš :)

    Another Dominika

    ReplyDelete
  4. Nádherné fotky a nádherná krajina :) Vyzerá to tam ako v rozprávke :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bylo to krásný! Ale musím napsat, že Malta má i dost stinných stránek, které na instagram nepostuju.. :)

      Delete
  5. Mě babička taky vždycky uhání :D. Fotky jsou nádherné.

    ReplyDelete
  6. Jestli to moře není filtr, tak je to vážně nádhera! Neskutečně tyrkysová voda. Ani tomu drinku v ananasu bych neodolala. Moc vám to slušelo, holky!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tohle jsou fakt jedny z mála mých fotek na instagramu, které jsou fakt #nofilter. :D
      Děkujeme! <3

      Delete
  7. Na cominu jsme byli v kvetnu cely tyden (je neobydleny, ale je zde starsi hotel z druhe strany a v kvetnu neni prelidneno). Modrou lagunu i st. Mary beach jsme meli kazdy vecer jen sami pro sebe, koupali se bez milionu lidi a dokonce me zde pritel pozadal o ruku. Nejkrasnejsi dovolena ever, navic jak je ostruvek neobydleny, tak je idealni na prochazky a pravy odpocinek, zadna doprava hluk atd.. Chceme se tam vratit pristi rok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Páni, moc ti děkuju za tenhle komentář!
      Jsem moc ráda, že jste si tam dovču tak užili! A jestli jste měli Mary Beach jen sami pro sebe, tak i tiše závidím. :D
      A moc gratuluju, zní to jako z pohádky! <3

      Delete
    2. Dekuji! Mam na instagramu (denny.zapletalova) i par fotek, prazdny plaze i laguny a tak.. Uprimne jsem rikala, ze to je lepsi jak nekde na Maledivach :-D sice je pravda, ze jeden den jsme meli zimu a obri bourku, ale zas jak jsou tam ty utesy atd melo to svou atmosferu.. A myslim, ze pohadkovejsi zadost nez v prazdne lagune se zapadem nad Gozem by ani nevymyslel 😀 Ale more teda bylo studene jeste, i v teplych dnech. Pro me fajn, ale pritel trochu brblal :-D

      Delete
    3. Jee, hned běžím na instagram! <3
      Jo, to chápu. :D Já brblám i občas teď, když je moře jako kafe. :D Pro Saule z Litvy, která je zvyklá na Baltské moře, je to prý jako hot tub. :D

      Delete
    4. Jako já jsem zvyklá, koupala jsem se v UK, když jsem tam žila běžně.. A když jsem žila v Maroku u oceánu, taky jsem moc nechápala, že se lidem zdá studený :-D Ale já jsem divná, prostě nerozumím tomu, proč bych se v teple měla "osvěžovat" v teplé vodě, vůbec mi to pak osvěžující nepřijde :-D A taky se přiznávám, že raději jezdím na dovči v období, kdy jsou děti ještě ve školách a je na ně zima O:-)

      Delete
  8. Tam to vypadá fakt krásně, krásná voda a příroda. Doufám, že ten drink byl aspoň dobrý, kyž už jsi ho kupovala kvůli fotkám :D

    WantBeFitM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drink byl fakt super! Nakonec jsme si snědly i kousek toho ananasu, takže to nakonec zas tak drahý nebylo. :D

      Delete
  9. Moc hezký fotky a drink vypadá skvělě! :)

    GrünHauz

    Š.

    ReplyDelete
  10. To jsou dokonalé fotky a ta tyrkysová voda - nádhera! :))

    ReplyDelete
  11. Krásné fotky a super tipy. Určitě bych uvítala další článek s tipy na výlety a více informací jak to ta chodí a tak :)

    Gabux | Poslední článek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju! :)
      Snad něco takového ještě sepíšu, nebo se i můžeš podívat na web BloggersRE, kam také píšu články z Malty. :)

      Delete
  12. To je nádhera, skvělé fotky :) A ta barva moře, úžasný :) Taky bych se tam ráda podívala, mě letošní dovča teprve čeká :) Tak jen si dále užívejte :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju! :)
      Zítra už letíme domů! :) Moc si dovču užij. <3

      Delete
  13. Panejo! To jsou boží fotky a boží výlet. Tam muselo být opravdu nádherně a ta voda! Úplně dech beroucí. Musíš si to tam užívat...a ten drink vypadá taky božsky, nikdy jsem takhle drink neměla, ani v kokosu. Ale tak co, život máme jenom jeden, tak proč si to neužít pořádně. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuju! :) Přesně tak, žijeme jen jednou, tak naplno! :)

      Delete
  14. Aaaaah vypadá to božsky! Až ti úplně závidím, ačkoliv jsem teď také u moře, ale ty tvoje fotky nádherné průzračné modré vody se s tím naším bulharským zeleným mořem z chaluh nedají vůbec srovnávat :( :D ten ananas vypadá úplně božsky! ♥ hned bych si v něm dala Piňa Coladu :D vážně nádherné fotky :) moc moc užívej a dávej další!! :)

    https://taukecana.blogspot.com/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc děkuju! <3
      Věřím, že si to v Bulharsku také užíváš! :)

      Delete
  15. to vypada snově. a ta azurova voda ? nekdy nechapu, ze nejaka takova mista na svete jsou. je to uzasne. clovek si to nekdy jen predstavuje, kdyz u nas neni more. ale tohle je fakt raj. hned bych tam jela taky.. v zari se chystam na Mallorcu a snad objevime podobna mista :D :) uz ted se nemuzu dockat....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Byla to krása! :) Na Mallorce jsem také byla, moc si to užij! <3

      Delete
  16. No máš plno krásných zážitků, jen tak dále, krásné fotky! :)

    ReplyDelete
  17. Nádherné fotky! Úplně mám chuť znova vyrazit k moři! :)

    ReplyDelete
  18. To jsou skvělý zážitky! Vypadá to tam krásně. Docela ti to závidím, musím řict :). Snad toho stihneš prozkoumat ještě spoustu, než ti kurz skončí.

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!