last sunny days in Malta

8.9.19

Jak jsem psala v minulém článku, můj konec prázdnin byl opravdu náročný. Po kontrole v nemocnici mě čekala jen brigáda, brigáda a brigáda. Jo a ještě brigáda. Chodila jsem na dvanáctihodinové ranní i noční směny do fabriky, kde jsem monotónně přendavala tubičky z pásu do krabice. Ale nestěžuju si! Díky těm necelým dvou týdnům jsem se seznámila s novými lidmi, nabrala další zkušenosti a vlastně si vydělala celkem dobré peníze. Poslední prázdninový den jsme s přítelem a rodiči vyrazili na Soundtrack do Poděbrad, který jsem si moc užila! Dnes už je za námi první školní týden a mě čeká poslední, maturitní ročník na našem gymplu

Tak pojďme na chviličku zapomenout na všechny slasti, strasti a povinnosti, které máme před sebou, a ještě se naposled vraťme do těch teplých, slunečných dní, které jsem strávila na Maltě!


Po sobotním brunchi se Saule jsem se rozloučila se spolubydlící Alex z Polska a s mojí host family, na kterou budu vždycky s láskou vzpomínat. Sbalila jsem si svých pár švestek a z města Gzira se přestěhovala do městečka Zejtun, které se nachází na jihu ostrova. Chvilku jsem bloudila po městě a hledala místečko, kde bych si mohla chvilku sednout, vychutnat si kafe, sepsat článek a počkat na rodiče, kteří se za mnou stěhovali z jiného maltského městečka. 

Společně jsme se přesunuli do našeho Airbnbčka, něco málo snědli a vydali se navštívit kamennou pláž s přírodním bazénem St. Peter's pool na jižním pobřeží Malty. 









Město Zejtun neleží na pobřeží, takže jsme na místní pláže museli dojíždět autobusy. 

Tip: Pokud plánujete navštívit Maltu, určitě si pořiďte Tallinja Card, díky které můžete neomezeně využívat veřejnou dopravu i sedm dní v kuse. Koupě kartičky se určitě vyplatí, protože každá cesta autobusem (ať jedete kamkoliv) vás jinak vyjde na dvě eura. Malta je opravdu malý ostrůvek, který zvládnete procestovat za pár dní a já si myslím, že by byla škoda zůstat jen na jednom místě! Autobusový systém tu není tak easy jako náš Idos, ale věřím tomu, že to po několika dnech bloudění, hledání a nekonečném čekání na zastávkách pochopíte. Půjčení auta tu moc nepřipadá v úvahu, protože se tu jezdí opačně. :-) 

Celou neděli jsme strávili válením se ve městě Birzebbugia na uměle vytvořené písečné pláži Pretty Bay. Večer jsme se cestou domů zastavili v nedaleké rybářské vesnici Marsaxlokk. 






V pondělí jsme sebou plácli na další, opět uměle vytvořenou písečnou pláž ve městě Marsaskala a večer podnikli výlet do hlavního města Malty - Valletta. Prošli jsme krásné Barrakka Gardens a nespočet malebných uliček s domy zdobenými akýři.




Procházku jsme zakončili pizzou v jedné z italských restaurací.








Ve středu jsme se rozhodli udělat poslední větší výlet na přírodní písečnou pláž, která se nachází na severu ostrova. Ráno jsme nasedli do autobusu, který nás zavezl nejprve do hlavního města, odkud jsme se další linkou dostali až na Golden Bay Beach.






Poslední dva dny na Maltě jsme strávili opět na pláži, kde jsem se snažila chytit bronz a nabrat co nejvíce sil pro nadcházející školní rok. 






Tímto ukončuji celou sérii vyprávění z Malty a moc doufám, že jste si články užili a třeba se i inspirovali výletem na tento krásný ostrůvek. Tak se mějte! 


14 comments

  1. Velice krásný a příjemný článek. Koukám, že i poslední chvilky na Maltě byly plné dobrodrůža. A ty úžasné fotečky, to je radost prohlížet.
    Přeji hodně úspěchů v nadcházejícím školním roce.
    Maturitě zdar!

    ReplyDelete
  2. Páni, to tak rychle uteklo. Úplně si pamatuju Tvůj první článek z Malty :) Doufám, že sis tam kurz i celkový pobyt moc užila ♥ Úspěšný vstup do posledního ročníku. Některé záběry jsou opravdu povedené, šikulka!

    WantBeFitM

    ReplyDelete
  3. Doufám, že sis to na Maltě naplno užila a máš skvělé zážitky! Krásné fotky :))

    ReplyDelete
  4. Malta z tvých fotek je kouzelná. Určitě ti to tam rychle uběhlo. Co se té brigády týká, přijde mi, že každá (i drobná) práce člověka v tomto věku hrozně posune. Třeba i jen tím, že si uvědomí, že to pro něj není to pravé ořechové. Každopádně, krásné zahájení maturitního roku přeji!

    ReplyDelete
  5. z týchto tvojich článkov sa mi tak veľmi zapáčila Malta, wow :D

    ReplyDelete
  6. Ty jo. Táta fešák a máma kočka. Už chápu, kde bereš tu svojí krásu😁.

    Já na Maltě nikdy nebyla, ale ráda bych vyrazila. Třeba ta kamenná pláž? Úžasný😱. Nikdy jsem nic podobného neviděla, takže díky za tip.

    Verča ze Ztracena v Praze I Zajímavosti za léto 2019 I OBLÍBENCI

    ReplyDelete
  7. Další a další tvoje články mě pořád více a více přesvědčují o tom, že sakra už musím na tu Maltu někdy vyrazit. Ráda bych tam jela nějaké léto animovat, ale bohužel jsem nenašla žádnou agenturu, která by animaci tam zprostředkovávala :( budu se muset více snažit hledat asi :D

    S tou brigádou .. vzpomínám, jak jsem takhle ještě na střední makala za pokladnou a tu práci nenáviděla, ale pak jsem byla ráda, že mám ty peníze a nakonec to za to vlastně stálo :D takže to ber i z pozitivního hlediska, alespoň tě to třeba donutí víc se učit na maturitu, abys v té fabrice po škole nemusela skončit :D :) jinak maturitní ročník byl za mě největší sranda, takže neboj a užij si to :)

    ReplyDelete
  8. parádní fotky, úplně na mne dýchla ta letní atmosféra! :) Na Maltě jsem nikdy nebyla, je na Mallorce vedle..

    ReplyDelete
  9. Musím teda říct, že fotky jsou nádherné, dýchá z nich letní atmosféra jako blázen! My byli letos v Chorvatsku, kde to miluju, ale další rok už bychom chtěli zase někam jinam. Tak třeba padne los na Maltu až ukážu přítelovi tvé fotky :-D :-)

    ReplyDelete
  10. Tam je to krásné a fotky se povedly! Hned bych tam jela na dovolenou. Zaujala mě jídla, ty bych ráda ochutnala :)
    Inspiration by Linda

    ReplyDelete
  11. Moc krásné fotky! Jen to vidím a už me mrzí, že je léto pryč, i když se zase těším na Vánoce.
    Tu knihu od Jeff Sincero jsem letos na dovolené prečetla také a moc se mi líbila.

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář!